×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mazda 323 f - Juksing og hakking ved kjøring!

Mer
15 år 5 måneder dager siden #2288 av akm
Jeg har et problem med min mazda 323 f. Det er en 98-modell som har gått 150 000 km. Litt vanskelig og forklare problemet... men når jeg får kjørt den litt, til den er varm, så begynner den å jukse på en måte.. Hvis jeg feks ligger i 3 gir og skal videre opp til 4, og gasser på, så skjer det ingen ting. Jeg kan ha klampen i bånn, men bilen går fortsatt i 60 km/t. Men PLUTSELIG gasser den på, akuratt som om den henger igjen litt..Dette skjer i omtrent alle gir. Både i høy og lav hastighet. Veldig stort problem ved køkjøring! Bilen er også veldig hakkete..Jeg har vært på verkstedet og de tok en motorsøking og fant at den ikke tente på sylinderene eller no. byttet tennplugger, tennledninger og en rotor.. Dessuten har jeg fyllt på noe i bensina som skal fjerne sot. Men problemet er der fortsatt..Hva kan det være ? Jeg kan ikke fortsette og bytte ut alle deler for å se hva som skjer.. Håper på et kjapt svar. Hilsen fortvilet jente..:(
Mer
15 år 4 måneder dager siden #2320 av Bilmekanikeren
;) Dersom det er en ganske ny type bil så og feilkoden sier at det er feiltenning på en eller flere sylindre så ligger feilen i coil og ikke i tennplugger. Noen har en coil per sylinder og alle kan måles og da helst med et scoop:lol: .
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2537 av Terse
hadde samme problem på min. det var shak pinnen på gasseren som hadde hengt seg. regner med at problemet ditt er på full gass men vis du gir litt mindre går den likre. og den sotter sansylig vis mye slik at vis du russer den eller kjører så legger du igjen en svart strek:)
kan være en ide og se på gasseren.
Mer
15 år 1 måned dager siden #2722 av stinemor2
akm skrev:

Jeg har et problem med min mazda 323 f. Det er en 98-modell som har gått 150 000 km. Litt vanskelig og forklare problemet... men når jeg får kjørt den litt, til den er varm, så begynner den å jukse på en måte.. Hvis jeg feks ligger i 3 gir og skal videre opp til 4, og gasser på, så skjer det ingen ting. Jeg kan ha klampen i bånn, men bilen går fortsatt i 60 km/t. Men PLUTSELIG gasser den på, akuratt som om den henger igjen litt..Dette skjer i omtrent alle gir. Både i høy og lav hastighet. Veldig stort problem ved køkjøring! Bilen er også veldig hakkete..Jeg har vært på verkstedet og de tok en motorsøking og fant at den ikke tente på sylinderene eller no. byttet tennplugger, tennledninger og en rotor.. Dessuten har jeg fyllt på noe i bensina som skal fjerne sot. Men problemet er der fortsatt..Hva kan det være ? Jeg kan ikke fortsette og bytte ut alle deler for å se hva som skjer.. Håper på et kjapt svar. Hilsen fortvilet jente..:(


høres ut som du snakker om min mazda 323f...:laugh: den er heeelt lik...:S

har hørt at min kanskje suger falsk luft, eller noe med vakcum slange, har også byttet plugger, 2 ganger
og skal ha nye pluggledninger..
kanskje jeg kan lære av dine prøvelser her:P :laugh:
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.135 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.