- Mottatte takk 0
vinterdekk hele året
16 år 6 måneder dager siden #2130
av evaha
vinterdekk hele året opprettet av evaha
Hei! Jeg har nå kjørt med mine piggfrie dekk fra november ifjor.Dvs. at jeg aldri byttet til sommerdekk. Dekkene var nye ifjor. Vil de være gode nok på vinterføre nå til vinteren?Jeg er livredd vinterføre....
takk for svar.

takk for svar.
16 år 6 måneder dager siden #2152
av Fredster
Leger flest tror de har kommet hit til planeten Tellus (jorden) for å fortelle oss hva som er best for oss, for vi vet jo ikke slikt selv må vite....!
Besvart av Fredster i emne Sv:vinterdekk hele året
Kommer litt anpå hvor mye du har kjørt på de varmeste dagene i sommer, men jeg ville tatt en titt på mønsterdybden, og sannsynligvis byttet de. Vinterhjulene blir harde allerede ved temperaturer under 7°C pga gummiblandingen og slites dermed VELDIG (!!!) fort på sommeren (dessuten er det livsfarlig å kjøre med piggfrie vinterdekk hvis regner på sommeren. Blir omtrent som å kjøre på isbelagt veibane med sommerdekk hvor noen jævler har sprutet masse Zalo/Grønnsåpe på). Har hørt om at det har skjedd, med vet ikke hvor sant det.....he-he !
Vinterdekk har en større andel av naturgummi i seg, noe som beholder elastisiteten ved lave temperaturer.
P.g.a. materialegenskapene og den spesielle mønsterdybden / profilen med tusentalls små lameller, så har vinterdekk betydelig bedre veigrep. Spesielt på vått eller isete føre.
Nei bytt til nye vinterdekk ASAP du spør deg meg ! Koster ikke all verden med alle de tilbudene dekkleverandørene har i disse dager. Ring litt rundt og spør om pris ferdig på bil, og sørg for at du får oppgitt prisen ink.mva. Det syndes fremdeles mye med det desverre ! Pass også på at de ikke lurer deg til å kjøpe noen mye dyrere dekk enn de står annonser, for det er det mange som gjør. Da sier du bare: Hvis ikke du kan levere det du annonserer med, så får jeg bare ringe til noen av de MANGE andre i din bransje. Evt. så kan du jo si at du vil ha de nye dekkene, men da dette ikke er DIN feil så bør de gi deg et vesentlig prisavslag, he-he !
Lykke til !
Vinterdekk har en større andel av naturgummi i seg, noe som beholder elastisiteten ved lave temperaturer.
P.g.a. materialegenskapene og den spesielle mønsterdybden / profilen med tusentalls små lameller, så har vinterdekk betydelig bedre veigrep. Spesielt på vått eller isete føre.
Nei bytt til nye vinterdekk ASAP du spør deg meg ! Koster ikke all verden med alle de tilbudene dekkleverandørene har i disse dager. Ring litt rundt og spør om pris ferdig på bil, og sørg for at du får oppgitt prisen ink.mva. Det syndes fremdeles mye med det desverre ! Pass også på at de ikke lurer deg til å kjøpe noen mye dyrere dekk enn de står annonser, for det er det mange som gjør. Da sier du bare: Hvis ikke du kan levere det du annonserer med, så får jeg bare ringe til noen av de MANGE andre i din bransje. Evt. så kan du jo si at du vil ha de nye dekkene, men da dette ikke er DIN feil så bør de gi deg et vesentlig prisavslag, he-he !
Lykke til !
Leger flest tror de har kommet hit til planeten Tellus (jorden) for å fortelle oss hva som er best for oss, for vi vet jo ikke slikt selv må vite....!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.225 sekunder