- Mottatte takk 0
Panserbulk Ford Focus - Kan det fikses?
16 år 7 måneder dager siden #2046
av Andrebjo
Panserbulk Ford Focus - Kan det fikses? opprettet av Andrebjo
Hei,
Haaper dere kan hjelpe. Jeg har en nettopp kjopt en Ford Focus stasjonsvogn 2007 1.6 Trend. Problemet mitt er at da jeg skulle lukke panseret, dyttet jeg ned panseret med haandflaten og lagde en liten bulk i det.. Rett over Ford merket paa panseret. Jeg skulle selvfolgeligvis ha 'sluppet' ned pansertet, men den gang ei...
Tenkte det var lett aa dunke den lille bulken ut, men saa at det ble vanskelig da det er et 'dobbeltlag' med panser slik at jeg ikke faar 'tilgang' til bulken. Jeg har sett at det er et par muttere under panseret, rett under bulken, men har ikke provd aa aapne de. Er ikke bilmekaniker, eller kjempebra med bil, men keen paa aa faa til en losning.
Kan dette fikses paa egenhaand, eller maa den inn paa rep.? I saa fall hvor mye koster det?
Takk for all hjelp
Andre
Haaper dere kan hjelpe. Jeg har en nettopp kjopt en Ford Focus stasjonsvogn 2007 1.6 Trend. Problemet mitt er at da jeg skulle lukke panseret, dyttet jeg ned panseret med haandflaten og lagde en liten bulk i det.. Rett over Ford merket paa panseret. Jeg skulle selvfolgeligvis ha 'sluppet' ned pansertet, men den gang ei...
Tenkte det var lett aa dunke den lille bulken ut, men saa at det ble vanskelig da det er et 'dobbeltlag' med panser slik at jeg ikke faar 'tilgang' til bulken. Jeg har sett at det er et par muttere under panseret, rett under bulken, men har ikke provd aa aapne de. Er ikke bilmekaniker, eller kjempebra med bil, men keen paa aa faa til en losning.
Kan dette fikses paa egenhaand, eller maa den inn paa rep.? I saa fall hvor mye koster det?
Takk for all hjelp
Andre
- Bilmekanikeren
-
- Avlogget
- Moderator
-
Mindre
Mer
- Mottatte takk 0
16 år 6 måneder dager siden #2049
av Bilmekanikeren
Er bulken stor så kan den kanskje fåes ut ved å bruke en sugekopp. Noen firma har spesialisert seg på å få ut bulker uten å bruke sparkel og lakk. De bruker tid på å trykke ut bulker med lange verktøy på baksiden av bulken. Spør på ditt verksted om de bruker disse firmaene.
Besvart av Bilmekanikeren i emne Sv:Panserbulk Ford Focus - Kan det fikses?

16 år 6 måneder dager siden #2153
av Fredster
Leger flest tror de har kommet hit til planeten Tellus (jorden) for å fortelle oss hva som er best for oss, for vi vet jo ikke slikt selv må vite....!
Besvart av Fredster i emne Sv:Panserbulk Ford Focus - Kan det fikses?
Fint om du får lagt inn hvordan dette gikk (hvis det gikk da), for jeg har nettopp kjøpt en ny (brukt) bil hvor forrige eier har gjort det det samme. Fikk greit avslag i prisen pga. dette, men jeg vil jo ikke kjøre rundt med bulk \"midt i trynet\" når bilen er såpass fin ellers.
Fikk nettopp høre om et firma som heter Nordic Dent, som har spesialisert seg på slikt. De holder til på Rud i Bærum hvor man kan ringe å bestille time hos de, men de reiser også rundt til de forskjellige verkstedene på Østlandet hvis kunden ønsker å bruke de. Slik skjønte i hvertfall jeg det de skriver om seg selv på www.nordicdent.com/index.php?page=startsida&lang=no.
Lykken til uansett !
Fikk nettopp høre om et firma som heter Nordic Dent, som har spesialisert seg på slikt. De holder til på Rud i Bærum hvor man kan ringe å bestille time hos de, men de reiser også rundt til de forskjellige verkstedene på Østlandet hvis kunden ønsker å bruke de. Slik skjønte i hvertfall jeg det de skriver om seg selv på www.nordicdent.com/index.php?page=startsida&lang=no.
Lykken til uansett !
Leger flest tror de har kommet hit til planeten Tellus (jorden) for å fortelle oss hva som er best for oss, for vi vet jo ikke slikt selv må vite....!
16 år 6 måneder dager siden #2155
av Andrebjo
Besvart av Andrebjo i emne Sv:Panserbulk Ford Focus - Kan det fikses?
Hei. Takk for svar! Har ikke gjort noe med det forelopig. Skal sjekke ut Nordic Dent. Det ser ut som om det er akkurat det jeg trenger. Takk for tipset.
Jeg gjorde litt research om metoden og fant denne:
publish.hm.kunder.linpro.no/motor.no/for...er/article150580.ece
Det er noen som driver med det. Gjorde ogsaa en Google paa \"paintless dent removal\" og fant masse paa Youtube. Interessant.
Skal ta en telefon til Nordic Dent for aa hore. Sier fra om utfallet.
Mvh,
Andre
Jeg gjorde litt research om metoden og fant denne:
publish.hm.kunder.linpro.no/motor.no/for...er/article150580.ece
Det er noen som driver med det. Gjorde ogsaa en Google paa \"paintless dent removal\" og fant masse paa Youtube. Interessant.
Skal ta en telefon til Nordic Dent for aa hore. Sier fra om utfallet.
Mvh,
Andre
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.281 sekunder