×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Skoda Fabia 2001 ~165000km

Mer
16 år 3 uker dager siden #1440 av ThinSTAR
Hei jeg har en Skoda Fabia 1,4 2001 modell.
Jeg har fått ett problem i det siste der Skodaforhandleren hjelper meg litt lite synes jeg. Det begynte med at vannpumpa røyk ca februar i år, etter det har vannet forsvunnet litt uregelmessig. Jeg har fått byttet (de siste 3mnd) den vannpumpa, oljetrykk måler, ekspansjonstank!?! Termostat, lokket til ekspansjonstank...
Det som er problemet (tror jeg) er at det opparbeider seg for høyt trykk i kjølesystemet, og dette forsvinner ikke, enkelte ganger har trykket tømt hele ekspansjonstanken, og når jeg åpner lokket kommer vannet tilbake i tanken og fosser gjerne ut. De mener et ikke kan være top pakningen siden det ikke ev vann i oljen eller olje i vannet... Jeg kjørte fra Stavanger til Oslo og det var ikke noe problem, det ble ikke mindre vann på turen, men om natten før returen:unsure:, når jeg åpnet lokket kom vannet tilbake slik at \"lite vann\" lyset ble borte. BTW: Lyden av lite vann begynner å bli ganske irriterende etterhvert:( . En ting som er nytt av denne måneden er at tomgangen på kald motor er ugjenv, noe som forhandleren ikke får testet siden jeg må kjøre ut dit og jeg er avhengig av bil i jobb.
Det ble ett langt innlegg men jeg håper dere tar dere tid til å svare på hva dere tror, jeg har brukt mye tid og endel penger på deler + leiebil pga dette...:angry: PS: Jeg har INGEN form for teknisk innsikt i en bil:blink: . Annet enn hva skilter betyr og at det må fylles driftoff når bilen sier fra... ;) PPS: Når bilen sier SERVICE gjør bilmekanikere det :P...
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.099 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.