- Innlegg: 1
- Mottatte takk 0
Audi 100 2.3E -92 mod - stopper tilfeldig
16 år 1 måned dager siden #1387
av Per
Audi 100 2.3E -92 mod - stopper tilfeldig opprettet av Per
Vi har en Audi 100 2.3E -92 mod som av og til plutselig stopper eller ikke vil starte. Dette begynte for ca 1 år siden. Skiftet først bensinpumpa, da var det bra en tid men så kom det tilbake. Når bilen stopper, så starter den som regel igjen etter en tid, alt fra 5 min til timesvis.
Når dette skjer, kan jeg likevel høre bensinpumpa starter og går når tenningen slås på, men den tenner ikke. Kan det være et rele eller noe som fusker? Noen foreslår bensinpumpe-releet, men tenkte kanskje at da ville ikke bensinpumpa starte? Håper på en godt forslag, blir snart sprø av denne bilen.
Mvh
Per Arild<br><br>Endret av Per, den 26/03/2008 08:45
Når dette skjer, kan jeg likevel høre bensinpumpa starter og går når tenningen slås på, men den tenner ikke. Kan det være et rele eller noe som fusker? Noen foreslår bensinpumpe-releet, men tenkte kanskje at da ville ikke bensinpumpa starte? Håper på en godt forslag, blir snart sprø av denne bilen.
Mvh
Per Arild<br><br>Endret av Per, den 26/03/2008 08:45
- windigo2001
- Avlogget
- Junior Member
Mindre
Mer
- Innlegg: 25
- Mottatte takk 0
16 år 4 uker dager siden #1394
av windigo2001
Besvart av windigo2001 i emne Sv:Audi 100 2.3E -92 mod - stopper tilfeldig
Hei.
Jeg har hatt samme problemer på både '92 modell VW Passat 2 liter og på '95 modell VW Vento 1,8 liter. VAG-biler/tenning/elektronikk er dessverre et utrolig sørgelig kapittel i bilhistorien:dry:
Med Passaten levde jeg med problemet en liten stund før jeg solgte den, da problemet oppsto mer sporadisk. På Ventoen ble turtallsføleren byttet på merkeversted. Etter dette var problemet ute av verden ca 1 års tid, før det kom sporadisk tilbake igjen og bilen igjen fikk en tendens til å stoppe umiddelbart etter at jeg startet den ved varm motor. Om det var turtallsføleren (en kortlivet sådan) som var problemet, vet jeg ikke helt (er bare en stakkars amatør). Men bilen var hvertfall bra en liten stund etter at denne ble byttet.
Jeg har hatt samme problemer på både '92 modell VW Passat 2 liter og på '95 modell VW Vento 1,8 liter. VAG-biler/tenning/elektronikk er dessverre et utrolig sørgelig kapittel i bilhistorien:dry:
Med Passaten levde jeg med problemet en liten stund før jeg solgte den, da problemet oppsto mer sporadisk. På Ventoen ble turtallsføleren byttet på merkeversted. Etter dette var problemet ute av verden ca 1 års tid, før det kom sporadisk tilbake igjen og bilen igjen fikk en tendens til å stoppe umiddelbart etter at jeg startet den ved varm motor. Om det var turtallsføleren (en kortlivet sådan) som var problemet, vet jeg ikke helt (er bare en stakkars amatør). Men bilen var hvertfall bra en liten stund etter at denne ble byttet.
13 år 3 uker dager siden #4284
av elgjeger
Besvart av elgjeger i emne Sv:Audi 100 2.3E -92 mod - stopper tilfeldig
har samme problem og samme bil og vil og gjerne ha svar på hva dette er....
13 år 2 dager dager siden #4309
av Odreinz
Besvart av Odreinz i emne Sv:Audi 100 2.3E -92 mod - stopper tilfeldig
Har en 94 mod Audi 80 2.0 og hadde likens problem men det viste seg å være nedsotete tennplugger.
Det er slik at det finnes en fjær inne i fordeleren, og hvis nå denne er \"svak\" eller har mistet sin effektivitet så vil den bli mer elastisk når motoren er varm slik at \"stiften\" inni ikke får kontakt noe som betyr ingen tenning. Da når dere sier etter noen min/timer så vil jo denne fjæra bli kald og dermed \"stivere\" slik at dere får start.
Det er slik at det finnes en fjær inne i fordeleren, og hvis nå denne er \"svak\" eller har mistet sin effektivitet så vil den bli mer elastisk når motoren er varm slik at \"stiften\" inni ikke får kontakt noe som betyr ingen tenning. Da når dere sier etter noen min/timer så vil jo denne fjæra bli kald og dermed \"stivere\" slik at dere får start.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.147 sekunder