×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Peugeot 106 Skifte mansjett drivaksel

Mer
12 år 3 måneder dager siden #5951 av Nettsteggen
Har demontert drivaksel Peugeot 106 XN 1994 mod. Ser ut for meg at det skal være mulig å dele aksling under deksel inne ved girkassen, men finner ikke ut av dette. Ser også at det ikke er mulig å få tredd innpå ny ytre mansjett på annen måte enn å få delt akslingen.

Ser håpefullt fram til tips, så jeg slipper å ødelegge noe.
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5954 av Knut2009
Akslingen er stukket inn i drivknuten og låst av med en låsering på innsiden. Du tar av denne låseringen og da kan du skille akslingen fra drivknuten får å skifte mansjett.
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5959 av Nettsteggen



Hei... og tusen takk for svaret.

Fikk demontert drivknuten, og regner med at det var sånn du mente. Imidlertid.... hullet til innsiden på mansjetten er 2,5 cm som skal over halvdelen av drivknuten, som måler ca 5 cm. Dette synes stort for meg, og er redd for at mansjetten revner om jeg prøver å utvide den til å gli over og på plass. Legger ved bilde for å illustrere hva jeg mener.

Uansett... veldig hyggelig at jeg ikke bare ble satt i kategorien som den med ti tommeltotter ( selv om jeg kanskje er i nærheten :whistle: )
Vedlegg:
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5960 av Knut2009
Det stemmer nok ikke. Du må ta av den ytre drivknuten fra akslingen. Der akslingen går inn i den ytre drivknuten, sitter det en låsering som må utvides for at akslingen kan dras ut. Låseringen blir sittende igjen inni i drivknuten. Mansjetten skal passe sånn akkurat på akslingen og over drivknuten. Sjekk at du har fått samme størrelse på mansjetten. Husk å fyll på rikelig med fett.
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5961 av Nettsteggen



Hei igjen... håper bare jeg ikke er til plage for andre.
Den halvparten som blir sittende igjen på akslingen, er sveist fast. Inni knuten er det ikke noe låsering. Det var i den forbindelse jeg tenkte at indre skjøt mot girkassa kunne splittes.
Vedlegg:
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5962 av Knut2009
OK. Hvis dette er det ytre drivleddet så har jeg aldri sett lignende. Da må det være mulig å skille det indre leddet av akslingen. Se etter en låsering. Den er vanskelig å se hvis den er invendig.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.580 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.