×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Peugeot 405 GRD feil med drivstofftilførsel

Mer
12 år 5 måneder dager siden #4862 av Bjørn Larvik
He der.
Har en -92 Peugeot GRD 1,8 D turbo intercooler som ikke vil gå helt pent. Det jeg har mistenkt er at den dreger inn falskluft en eller annen plass men jeg har gådd over alt av slanger og slangeklemmer etc å strammet til å finner ingen lekasjer eller noe som tyder på at den drar falskluft. Skiftet dieselfilter men det hjalp ikke det heller. Ser heller ingen lekasjer i motorrommet ellers. Den har oppført seg slik før, å da fant jeg ut at den dro falskluft fra dreneringstappen som sitter under boksen for dieselfilteret. Dette fikk jeg tettet. Nå er bilen veldig tung å få igang. Må file den lenge før den kommer. Når den først starter går den pent på tomgang, men etter jeg har kjørt ei stund så merker jeg at den "hoster" litt imens ejg kjører, akkurat som om den ikke får alt den trenger for å gå rent. Merker det spessielt når jeg må bremse ned for et veikryss eller en rundkjøring. Da detter motoren ned på turtall og stopper for meg, hvor jeg da må file den igjen før den starter å jeg kan kjøre vidre. Merker det også når jeg er i en bratt eller lang oppoverbakke. Da mister den gradvis kraften som også har resultert i at motoren stopper. Har klart meg som oftest med å holde høyt turtall å giret ned med en gang jeg kjenner motoren begynner å miste kraften. Men hvis jeg har full tank på bilen så går den eksemplarisk. Da merker jeg ingenting av dette. Mer lettstartet er den også. Før dette så var den utrolig lettstartet når det var iskaldt ute, men måtte files litt ekstra når motoren var varm. Vet ikke om det sier dere noe. Sitter nå å mistenker at det kan være noe feil med selve dieselpumpen men håper ikke det da det sies den er dyr. Så henvender meg hit til mekanikeren for råd så jeg kanskje slipper billigere unna med det Håper på svar.
  • Anonym
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 4 måneder dager siden #10426 av Anonym
hei har akkurat sett inlegget ditt å lurer på om du har funnet ut av det. sliter med samme problem på en 95 modell 405
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.154 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.