×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

fusking ved kjøring

Mer
12 år 6 måneder dager siden #4741 av kettlebell
Hei. Jeg har en opel astra 1,8 16v 1994 mod som har gått ca 270000. Har ikke hatt store problemer med fusking før, men det startet med at den sluttet å gå på tungang. noen ganger kan den stå lenge, men andre ganger kan bilen stoppe etter 30sek - 1min. Det som er litt rart er at den kan gå på tungagn hvis jeg setter på mye strøm.. f.eks varme i bakruten og høy musikk... Nå i det siste har den også begynt å fuske når jeg kjører, gjerne i 3,4 og 5 gir hvis jeg gir full gass og har litt lavt turtall. Har sjekket tennpluggene så da vet jeg ikke ka det kan være? tett bensinfilter? falskluft? Hadde vært fint med svar
Mer
12 år 6 måneder dager siden #4743 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv:fusking ved kjøring
Hei. Sjekk slanger. Vakumslange og slange mellom toppen og luftinntaket. Så er det fordelerlokk, rotor, pluggledninger og tennplugger. Avhengig av hvor gamle de er så kansje du burde vurdere å bytte til nytt. I en mørk garasje f.eks. kan du se etter gnister i ledninger og fordelerlokk, men det er ikke sikkert at du ser noen. Når motoren går dårlig på tomgang kan du spraye startgass på slanger og rundt innsug for å høre om motoren endrer turtall, men først bør du være sikker på at det ikke er noen gnister.
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.097 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.