×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Stort oljeforbruk.?

Mer
17 år 5 måneder dager siden #530 av kjallemann
Hei hei.... Har en Ford sierra is 87'' (ohc). Nå har jeg nettopp byttet vannpumpe og ternostat. Men feilene på bilen min er ennå ikke over. Nå har den begynt å bruke utrolig masse olje. Kan ikke se at jeg finn er noen lekasje. Lurte på om noen har en forklaring på hva det er eller hva jeg kan sjekke? Bilen har kunn gått 150 tusen. Håper på hjelp.

Kjall
Mer
17 år 5 måneder dager siden #531 av Henningen
Det trenger ikke å lekke ut olje for at bilen skal bruke mye. Det kan være en feil inne i selve motoren som gjør at oljen går med i forbrenningen.
Sjekk om eksosen er blålig.. det er ikke så veldig bra!
Kan ikke så veldig mye om hvilke feil som gjør at motoren bruker olje, men det er iallefall noe med toppen og sylinderpakninger og greier.. er sikkert noen her som kan gi deg bedre svar, men.. :wink:

Lykke til!

Audi 80 2,0E 1989mod - lettere modifisert ;)
Mer
17 år 5 måneder dager siden #536 av VIP22
Besvart av VIP22 i emne Re: Stort oljeforbruk.?
Jeg vil tro at dette med stor sannsynlighet er stempelringen(e) som sitter fast på et eller flere stempel. En "nødløsning" på dette kan være å stille motoren slik at alle stemplene står likt midt i sylinderene, fylle opp sylinderene med diesel og la bilen stå over natta. Hvis dette gjøres MÅ man huske å bytte olje. En annen mulighet er å bytte ringene, men dette er mye arbeid og jeg kan ikke garantere for at dette er problemet.
Mer
17 år 5 måneder dager siden #541 av ivar
Besvart av ivar i emne ventiltetninger
det kan nok tenkes at ventiltetningene er dårlige.det finnes utstyr for å skifte de uten å ta av toppen.
Mer
16 år 11 måneder dager siden #803 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Enkelt å finne det ut..
Kjør på eks 2 gear på høyt turtall et par 100 meter. Slakk på gassen. La den rulle av farten for så å trykk gassen inn igjen. Kommer det en svart dott så er det 1/2-uforbrent olje. 150 000 på en bil kan være mye om den er grisekjørt. Ellers kan det være tettningene under ventilfjærene, de paraplytettingene som skal gjøre at olje ikke renner ned i ventilstyringene. Er det ikke lekkasje men høyt oljeforbruk så går den ut eksosen. Ta ut pluggene - de skal være gyllen brun på farve. Ser noen skriver om å fylle diesel på, men det ville ikke jeg gjort.
Det må jo bli et vavittig gris for det må jo blåses ut plugghullene.. Det finnes ellers masse motorrensemidler som skal ta slikt som tilsettes i bensinen.

Lykke til.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.143 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.