×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Oljesøl på motor

Mer
13 år 1 måned dager siden #4262 av sway_80
Hei.

Har en Opel Corsa 1.2, 2001 modell som har gått ca 140000. Med Easy-Tronic girsystem(automat clutch).

Den bruker mye olje, men ingenting renner ut under(ikke noe på gulvet eller bakken hvor jeg parkerer). Men selve motoren (blokka?)er skikkelig tilgriset av olje, noe ser også ut som om det er gult. Må etterfylle ca hver tredje uke, da er den nesten tom(en strek igjen), jeg fyller litt over halvfull pr gang!Ikke hørt noe ulyder, men oljen blir veldig fort svart. Har hatt alle oljeskift og filterskift som jeg skulle hatt. Hva kan problemet være?? Hvor mye koster det ca å få sjekket dette på verksted? Kan de komme av defekt topp-/ bunnpakning, simmerringer o.l og hva koster dette å reparere??

Også har jeg problemer med en lampe i bilen som lyser i tide og utide. Signalet står for motorelektronikk og/eller girelektronikk. Lampelysingen tror jeg kan komme av en feil i det elektriske systemet, siden det har vært mye krøll der før, men aldri noe som har vært galt når jeg har hatt den på verksted.
Mer
13 år 1 måned dager siden #4266 av Odreinz
Besvart av Odreinz i emne Sv:Oljesøl på motor
Enten er det stempelringene eller ventiltetningene, motoren forbrenner mest sannsynlig oljen siden du ikke finner noen store lekkasje områder. Toppakningen må nok skiftes siden du sier det vises olje søl på blokka ja.

Oljen blir svart? er det Diesel motor er det helt normalt.
Kostnader vet jeg ikke. Sjekk cylmo.no . Hvis du skal gjøre det selv.
Mer
12 år 6 måneder dager siden #4870 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Oljesøl på motor
Er motoren tilgriset av olje er det som regel? toppdekselpakningen.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.132 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.