×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Passat Tdi Problemer

Mer
18 år 2 måneder dager siden #278 av Biczit
Hei :D

Har en Passat Tdi 00 mod, med 115hk pumpedyse motor som i dag fikk seg litt hikke i dag tror eg :shock: Under kjøring så funket den først helt fint, stoppe litt og tok en prat med en kompis, men bilen stod på tomgang, for så å fortsette kjøreturen. Da startet det såkalte problemet. Ut av første veikryss mistet den en del av motorkraften sin ved passering av 2000 omdreininger, og det kunne virke som at noe bremset den ned eller dvs at motoren bremset farten ned...dette skjedde hver gang jeg forsøkte å få den opp i fart...samt en ubehagelig rykking eller nøkking i bilen ved passering av overnevte omdreininger...har hatt den bilen i ca 5mnd no og den er gått 168 000km...så er det noe jeg bør sjekke med tanke på km stand av slitedeler? den har fulgt aller servicer mer eller mindre til punkt å prikke, så eg føler meg litt "grønn" når det kommer til biler og problemer med dem...Noen som har peiling eller vet hva dette kan dreie seg om? Må uansett ta bilen med til ett verksted å få dette sjekket opp i...bilen skal normalt sett dra ganske bra for å være en 115hk tdi motor i den, så dette overrasket meg stort...

Håper på positivt svar eller tilbakemld fra noen :D :D

På forhånd takk :)
Mer
18 år 1 måned dager siden #328 av Halvorzen
Besvart av Halvorzen i emne Passat problemer
Hei

Opplevde noen av de samme symptomene som du har opplevd med din Passat. Har en 02 Passat tdi som på verksted nå. Har fått vite at det er bremsekraftforsterkeren som er gått. Har du fått noe svar på hva det kan være med bilen din? på verkstedet her snakket de om at det hadde vært problemer med 2002-2003 modellene. Dyr affære!!!!!
Mer
16 år 8 måneder dager siden #1071 av vwpassat_tdi
Høres ut som luftmassemåler på første problemet...
Mer
16 år 2 måneder dager siden #1260 av nubben
Besvart av nubben i emne Sv:Passat Tdi Problemer
hei
dette kan være feil på luftmengde måler.har hatt samme sykdom i min passat, og ble ny bil da jeg skiftet denne føleren. gjorde det selv - enkelt.:)
Mer
16 år 2 måneder dager siden #1261 av nubben
Besvart av nubben i emne Sv:Passat Tdi Problemer
hei
no kom jeg på noe som skjedde meg med passaten en gang, hadde samme symtomer som du,og det viste seg at det var feil i en bremselyspære, høres helt utrolig ut, men sant.feilel indikerte at jeg tråkket lett på bremsepedalen og motorkrafen ble borte.bare prøv å trø litt på pedalen og kjør så får du se !!!!!!:ohmy:
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.173 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.