×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

REGREIM RØK PÅ CARAVELLE

Mer
15 år 1 måned dager siden #2619 av Zirius
Tragisk hendelse i går.Mens jeg kjørte(70km)
røyk reima på min 2002.tdi.2.5l.Vw Caravelle.
Hvilke skader er de vanligste når slikt skjer?
Hadde 40000km til neste skift,men glemt å ha service:blush: Reima må vist strammes etter sies det.Og noen som veit VISS jeg er uhelldig hvor jeg for meg en slik motor og hva MÅ jeg forvente å betale?
Mer
15 år 1 måned dager siden #2622 av nissan
Veldig surt,de vanligste skadene er 2-3 bøyde ventiler,veldig uheldig knuser du ett stempel eller to.
Har reparert flere registerras 99% bare bøyde ventiler.
Så du trenger ventiler,pakninger,kansje topplokks bolter,olje filter frostveske.reg-rem,pumpe-rem,du må regne med ca 3dager på verksted minimum.
motor bytte er nokk dyrere hvis du ikke gjør det sjøl.
regner med att du må ut med fra ca 15000,-og mere for en motor,

de fleste merkeverksted ligger opp mot 1000,- kr timen.ink moms
Mer
15 år 1 måned dager siden #2625 av Zirius
Min står hos Mekonomen.Hva tipper du samlet en slik repprasjon kan komme på?Jeg vet at Mek.tar ca 8000,-for reimskifte.Inklud.pumpe. Skifte Motor er KUN alt.viss prisene kommer opp i 30000-40000,-
Takk for det første svaret.
Mer
15 år 1 måned dager siden #2626 av stejoh
Når det gjelder denne saken så ville jeg ikke byttet komplett motor om det ikke er heilt nødvendig pga din motor har veldig høy km.
Der er 2 alternativer når det gjelder topp saken.Alt 1.Den ene er å bytte ut de ventilene som er bøyd.Ventilstyringen klarer seg.Ventilløfter og kam bruker det å gå bra med som oftest.Men har vært borti at kammen har vært knekt på disse.Det ser du fort når toppdeksel tas av.En annen sak er at i verstefall kan stempelstanga være bøyd.Har vært borti det og.Dette ses når toppen tas av.Når stempelhøyden sammenlignes.Men har byttes det jo den stempelstanga som er bøyd.Alt 2.Bytte av komplett topp.Ligger vel på ca 12-13 tusen lappa.Trur en slik komplett bytte av topp og reimer osv kommer på en 25-30 tusen lappa.

Steinar
Mer
15 år 1 måned dager siden #2627 av Zirius
Nei synes den ikke den har godt så langt,så vidt 200 tusen.
IKke mye det på en slik Caravelle.Går ikke vanligvis disse sinnsykt langt da?Men det du skisserer opp er det den værste utgaven av hva som kan ha skjedd?Eller tror du at jeg MÅ regne med minimum 25000,-?Igjen tusen takk jeg setter stor pris på at du hjelper meg,slik at jeg er godt forberedt:0)
Mer
15 år 1 måned dager siden #2628 av stejoh
Ja det e jo det verste som kan skje..Du må nok regne med en min 25 tusen.Det å bygge opp den toppen som er på bilen koster jo litt i deler og tid..Min anbefaling i din sak er bytte av komplett topp..Du har jo 2 alternativer der..alt 1 er ny topp.Kjøpt fra merkeforhandler eller prøv å få i fra annen virksomhet.Alt 2 er brukt topp..Neste gang lar du ikkje reg.reima gå mere enn 90000 km.200 tusen er lav km på denne bilen.Det e jo dyrt og ordne men du har nu god bil i mange år til.Bare hyggelig å kunne gå deg råd og vink fra mitt synspunkt.Du må berre spørre om det er noe du lurer på av det som verkstedet sier til deg.Husk nu på å få ett skriftlig prisoverslag på jobben fra de du bruker.

Steinar
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.145 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.