×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Eksosbrann

Mer
15 år 3 måneder dager siden #2430 av Chicko
Eksosbrann opprettet av Chicko
Er det noen som vet hva som kan være i veien når det begynner å brenne i eksospotta? Bilen har harka litt de siste dagene, jeg trodde det var væromslag, men i dag var`n så ille at jeg stoppa og da så jeg at det var full fyr bak der. Det er en Ford Sierra 90 modell..:dry:
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2442 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Sv:Eksosbrann
:( Dersom du har en motor som har hatt mye feiltenninger eller feil i innsprøytingsanlegget så ligger det en del uforbrendt bensin i eksospotta. Spesielt dersom det er en mekanisk feil som for eksempel en brendt ventil. Da skal det ikke mye til før det kan ta fyr. :whistle:
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2457 av Chicko
Besvart av Chicko i emne Sv:Eksosbrann
alt har fungert helt topp til for en ukes tid siden, da hangla den litt i \"oppstarten\", virka rå rett og slett, men den har ikke tatt fyr før..var ute for å taue den hjem i sta, men da starta den greit og oppførte seg helt som vanlig. Kan det være et lokk som ikke er tett noe sted, som gjør at det blir ispropp eller fuktighet som gjør at det som skal regulere bensintilgangen ikke funker? har ikke automatchoke heller, det er visst et annet system. Vet ikke om det er noen sammenheng, men termostaten funker heller ikke som den skal lenger, varmeapparatet blåser ikke varmt nok. Mener all den type elektronikk sitter på samme sted på under et \"felles\" lokk, kanskje det rett og slett ikke er tett?
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.118 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.