×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A2 1.6FSI mister motorkraft ved gasspådrag ++

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1704 av iceraven
Har en Audi A2 1,6FSI 2003 modell som har noen motorproblemer.

1. Den kan finne på å stoppe med en gang når jeg starter den hvis motoren er halvvarm, varm eller hvis det har gått ca 2t siden jeg har kjørt. Om det går lenger tid f.eks ved at den står parkert over natta og jeg starter den om morgenen så skjer dette aldri. Jeg har funnet ut at om jeg gir den et lite gasspådrag når jeg ser at den vil stoppe så kommer den som vanlig og starter uten problemer. Dette er sporadisk. Men om det først skjer så skjer det helt til jeg får den i gang ved f.eks et gasspådrag. Om jeg da stopper den igjen så trenger det nødvendigvis ikke skje igjen.

2. Om bilen har stått i mer enn 15min og jeg starter og akselererer i første og utover i andre gir så mister bilen motorkraft et øyeblikk og motorstyringslampa begynner å lyse. Denne lyser noen sekunder for da å forsvinne igjen og bilen fungerer som normalt. Jeg kan fremprovosere dette ved å gjøre overnevnte, men jeg kan også unngå det ved å kjøre \"pent\" i ca 30sek. etter at jeg har startet bilen. Da skjer det ikke.

Har hatt bilen inne for sjekk og det dukker ingenting opp av feilkoder. Møller mener at det kan være veivakselføleren som er gåen. Men de skal ha 3300,- for å ordne dette og de er ikke sikre. Selve delen koster 300,- og er visst vanskelig å bytte selv.

Noen som har tips før jeg tar en \"sjans\" på dette? :dry:
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.089 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.