×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

best bensin eller diesel

Mer
18 år 6 måneder dager siden #163 av hjelp!!!!!
hva er best bensin eller diesel?
sportslig ,miljø vennelig etc
Mer
18 år 5 måneder dager siden #195 av Mekaniker1
Hei

Det er vanskelig og nesten umulig og si hva som er best av bensin eller diesel. For det er så mangen forskjellige typer motorer ute og går.

Men når man tenker på bil og da gjerne en nyere bil er jo diesel det mest populere idag.

Tenker man på det sportslige så går jo fremdeles alle sportsbiler idag på bensin. Mens diesel blir brukt til lastebiler og varebiler.

Men dette betyr jo ikke at diesel er treigt og at alle diesel biler bråker og forurenser mye.
Nyere dieselmotorer går like stille som en bensinmotor og forurensningen er heller ikke mer enn en bensinmotor.Dette har med teknologi og gjøre.

Hva som er best?? Kan jeg ikke svare på, men det ser ut som at diesel har et forsprang i teknikken akuratt nå.
Mer
16 år 10 måneder dager siden #832 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Desibel..
Vet ikke om jeg er helt enig med Bilmekanikeren? Dieselbiler har høyere støy eller målbar desibel. Mitt BMW verksted sa det var litt høyere vedlikeholds- utgifter på dieselbiler, men jeg legger til grunn at jeg aldri har hatt diesel men har kjørt dette en del. :roll:<br><br>Endret av Raptor, den 24/03/2008 17:25

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.110 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.