×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mazda 626 Aut - gir?

Mer
16 år 2 uker dager siden #1475 av Kenny
Jeg har en 626 Mazda stv, 99mod, Automat.
Spørsmålet er som følger, Mellom 40-50km, omdreining på ca. 1500 så virker det som giret ikke helt klarer å \"bestemme\" seg for enten opp/ned giring? Dette oppleves som et lite \"bump\".....slipper jeg gassen så går bilen ned og øker jeg så fortsetter bilen som om ingenting har skjedd med begge deler. Jeg har vel tilpasset meg bilen ifht til dette og har aldri hatt noen problemer med den.
Noen som har erfaring med dette? Evt hvis dette spørsmål er stilt tidligere så please legg inn en link.
Mer
16 år 1 uke dager siden #1491 av windigo2001
Jeg har vært borti det samme. Men med en Mistubishi Spacewagon, og det gjorde ingen forskjell om bilen var kald eller varm. Har ikke bilen lenger nå, men slenger meg gjerne på for å få vite hva det kan komme av. Nå vet jeg at Mitsubishi sine girkasser kan gjøre mye rart, men har aldri hørt om dette på Mazda eller andre merker.
Mer
16 år 6 dager dager siden #1513 av Eino
Besvart av Eino i emne Sv:Mazda 626 Aut - gir?
Anbefaler: Kontroller at oljenivået i automatkassen er ok, tilsett 1 boks (375 ml) Pro-Tec T.Flush og kjør bilen i 15 min med mange opp- og nedgiringer. Bytt olje og filter og tilsett i boks Pro-Tec T.Boost i den nye oljen. Dette vil fjerne avleiringer som bl.a. sitter i ventilmekanismen. Avleiringer kan være årsaken til problemene.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.