×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Lavt turtall, kvelning, kenguru og noen ganger bra

Mer
16 år 5 måneder dager siden #1177 av Lærevillig
Hei!
Jeg har en 93-modell Ford Mondeo GLX 16V stasjonsvogn.
Problem:
Turtallet på tomgang er så lavt at motoren stopper. Den stopper til og med hvis jeg trår inn clutchen for lenge mellom giringene. Det rare er at den ikke alltid er sånn. Noen ganger (som regel etter at den har stått en stund) er den helt normal og tomgangen ligger på ca 1000. Problemet viser seg også under kjøring da jeg får veldig liten effekt ut av motoren før den plutselig går opp i turtall og har god effekt. Hva er dette? Og er det noe jeg kan fikse selv vha Haynes servicehåndbok?

h
Mer
16 år 4 måneder dager siden #1227 av Raptor
Dette kan være masse forskjellig. Dette kan være elektrisk, bensinmengdemater, lambdasone etc. Mange biler har idag elektronisk innsprøytning. Selve hovedslangen fra luftfilter og inn har også ofte 1-2 eller flere slanger. Sjekk disse for hull.

Haynes forteller lite om slike feil og er rent teknisk bare basert på bytte av deler eller bare vise hvor disse er/sitter.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 3 måneder dager siden #1238 av læregutt
jeg mener du burde sjekke åndeslanger, se om at dtikke for mye sot i gassspjeld , rense og grundinstille hvis det er mulig. ta en kontr av luftfilter.sjekk oxo tennplugger og kabler.
Mer
16 år 3 måneder dager siden #1239 av læregutt
jeg mener du burde sjekke åndeslanger, se om at dtikke for mye sot i gassspjeld , rense og grundinstille hvis det er mulig. ta en kontr av luftfilter.sjekk oxo tennplugger og kabler.
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1770 av kjetilh
bytte plugger og pluggledninger pleier å hjelpe på disse feilene på mondeo!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.638 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.