×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Stereo- og turtall-problemer Mitsubishi Carisma '97

  • Ellefsen T T
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 8 måneder dager siden #10861 av Ellefsen T T
Hei.

Jeg kjører en Mitsubishi Carisma '97-modell (213 933 km). I det siste har jeg fått noen problemer jeg ikke helt vet hvordan jeg kan fikse (har veldig lite peiling på bil).

Problemet er at noen minutter etter oppstart kutter stereoanlegget (displayet skrur seg av) ut. I tillegg lever turtallet sitt eget liv, og legger seg plutselig ned på 0, før det hopper opp til 1 eller 2, til tross for at bilen ligger i en jevn hastighet. ABS-lykten er i tillegg tent, samt en lykt i dashbordet som viser et ikon av batteriet.

Jeg trodde problemet var batteriet, og at det er i ferd med å gå tomt. Har forhørt meg med noen venner med mer peiling enn meg, og de mener det ikke er batteriet pga. at bilen starter. De tror det er en sikring som har røket.

Av og til hender det også at bilen gir fra seg en lav pipelyd etter oppstart, og når lyden er der klarer ikke bilen akselerere ordentlig. Jeg klarer å komme meg opp i 20 km/t, men etter dette går den ikke høyere. Når dette skjer har jeg bare startet motoren på nytt, og den fungerer som vanlig.

Det skal dog nevnes at jeg kun har kjørt korte turer i det siste (type 10-20 minutter), og har hatt kun et par minutter igjen av turen i det feilene har inntruffet, så har ikke kjørt og sett om bilen stopper etc.

Setter stor pris på svar
Mer
9 år 7 måneder dager siden #10887 av Knut2009
Hei.
Her har du tydeligvis fått noe å gruble på.
Hva som er galt er ikke mulig å si uten å feilsøke grundig. En dårlig elektrisk kontakt ser ut som en mulig årsak. Sjekk at kontaktene på dynamoen sitter godt og at den lader, Sjekk også batteripolene. Finn jordledningen og fjern rust og irr fra kontakten til motoren.
På en såpass gammel bil kan det være feil i sikringsboksen osv.
Moderator: Karl
Tid til å lage siden: 0.102 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.