×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Garanti ved produksjonsfeil?

  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #6635 av Anonym
Garanti ved produksjonsfeil? opprettet av Anonym
Hei.
Leser her( www.bilinform.no/spoer-mekanikeren/toyot...ensis-svinghjul.html ) at det er mange som har problemer med svinghjulet på Toyota RAV4 og Avensis. Toyota gikk for noen mnd siden ut i VG og sa at det var for få tilfeller for at de skulle trekke inn og ta jobben med å bytte alle disse svinghjulene. Men det virker jo som om problemet er MYE mer utbredt enn det Toyota opplyser. Meg inkludert.
Problemet oppstod ved ca.100.000km, men jeg skjønte jo ikke at det var det som var problemet.
Og ingen ville opplyse meg om at det kunne komme til å bli et problem med svinghjulet heller.
Vært inne på både service og andre jobber hos Toyota uten at noen har nevnt dette.
Spørsmålet mitt er om produksjonsfeil, som dette må anses som, av dette svinghjulet kan komme innunder noe annet enn 3år/100.000km og evt 5år norsk kjøpslov med utvidet km til 170'km?
Jeg har selv kjøpt bilen min hos Toyota i Danmark.
Men mener jo at dette her er noe Toyota må ta internasjonalt. Man kan jo ikke bare sitte å se på at et svinghjul skal byttes hver 100.000km?!?!
Har bestilt time hos verkstedet, og leverer bilen i kveld. Men IKKE hos Toyota som skal ha 30.000,- for å gjøre jobben! Sparte nesten 10.000,- på å ta en telefon til Økern Bilservice.
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.128 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.