×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A5 2l 180 HK TFSI. Høyt oljeforbruk og stripe i sylinde

  • Audi A5 2l 180 HK TFSI. Høyt oljefo
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 10 måneder dager siden #11178 av Audi A5 2l 180 HK TFSI. Høyt oljefo
Audi A5 2l 180 HK TFSI. Høyt oljeforbruk og stripe i sylinde opprettet av Audi A5 2l 180 HK TFSI. Høyt oljefo
Hei

Er i garanti tvist med selger. De mener jeg har overkjørt service som er skyld i stripen. Jeg mener det var feil fra fabrikk. Jeg trenger tips eller noen som vet om det har vært svakhet i stempel eller i denne motoren. Gjerne dokumentasjon. Setter veldig stor tips på tips, send på privat melding eller skriv under.



Feilen er. Bilen har brukt mye olje. Fylt 1 liter olje i måneden. Hatt bilen på oljeveiing to ganger. Sist så brukte den 1 liter på 688 km. Motor demoner. Stripe i sylinder 3, som gjør at Møller sier at motor må byttes. Problemet er at jeg har overkjørt 2 servicer. Første med 4 tusen og 2 med 10 tusen. Men jeg har tatt ett oljebytte på den siste serviceintervallet, men finner ikke kvittering. Leter og leter i papirene. Bilen er 4.5 år gammel og har gått 99 tusen. Audi A5 bensin 180 hk tfsi.



Reklamasjon på oljefobruk. BS17909 A5 2.0 TFSI. Viser til forbrukerkjøpslov §27, §29, §33.



Bilen har hele veien brukt mye olje, jeg har fylt på 0,5 – 1 liter olje i måneden. Det ble på peket ved første service, men ikke notert i service rapport, da dere mente dette var normalt. Bilen har vært på regelmessig service hos dere juli 2012, oljeskift 2013, service på godkjent verksted mai 2014. Det er tatt service regelmessig på bilen, noe som jeg anser som normalt vedlikehold. Den var på digital oljeveiing i desember 2014, da var den litt under toleransegrensen.



Jeg mener at denne skaden har oppstått med en iboende feil eller svakhet i motor/del.



Viser til følgende saker og utsagn som er på denne årsmodell og serie.



Feil med motor som Audi eiere har vunnet mot Audi i Tyskaland

www.carcomplaints.com/news/2014/audi-oil...mption-lawsuit.shtml





www.facebook.com/pages/Audi-Oil-Consumpt...lems/662574380479847

Utklipp fra Facebookside: Regner med det er en tidlig modell du er på jakt etter. (2008-2009 modell.) Generelt sett er det lite feil med bilene, MEN det finnes noen fallgruver. Det største problemet er at en del av bilene er levert med feil legering i stempelringene, noe som medfører dårlig tetning, og påfølgende stort oljeforbruk. Dette er en produksjonsfeil fra fabrikken, men de nekter å dekke kostnadene med dette etter at garanti-tiden har gått ut. Feilen omfatter både 1.8tfsi og 2.0tfsi av tidlig modell. (08-09 modeller) Mitt råd er at du finner en bil som er solgt ny i norge, eller at du kjøper av forhandler som må gi deg reklamasjonsrett gjennom forbrukerkjøpsloven, så har du ryggen fri hvis skaden skulle oppstå.

Møller svarer her nei på at serviceintervall må følges for at garanti gjelder

www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kj...3107?_ts=1452c06f967



Det skrives her at serviceintervall ikke må følges for at feilen skal dekkes

www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bi...-garanti/a/10135147/
  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 8 måneder dager siden #11261 av Anonym
Jeg har en 2009 mod audi A5 2l tfsi selv og sliter med høyt oljeforbruk. Har akkurat rundet 100 000, er veldig interessert i og høre hva du har funnet ut. Har hatt ett forbruk helt opp i 1l på ca 300 km
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.104 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.