×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Hyundai Accent Varmeapparat

Mer
10 år 10 måneder dager siden #9735 av Gunnar SV
Hei. Jeg har en Hyundai Accent 1,3 gls 2002 modell uten AC. Km: 180000, som jeg er storfornøyd med. Det er rimelig i bruk og en av de beste bilene jeg har hatt. Men når det er kaldt, tar det for det første lengere tid før det blåser varmt, (enn andre biler jeg har hatt). Har dekket til halve radiatoren med plate (under viften og ned). Står den på tomgang, blåser det varmt, men kjører jeg, blåser det ikke så varmt. Jeg vil tro at asiatiske biler har et meget bra varmeapparat, hverfall hva jeg har opplevd. Når jeg vrir på knotten for varm/kald-luft, høres et "KLUKK" antageligvis fra klaffen som skal stenge for kaldluft, når jeg vrir den helt til den stopper. Hva kan være galt? Hvorfor blåser det ikke varmt? Har tenkt og tenkt på hva det kan være, men kanskje jeg er på villspor. Kan varmeregisteret være tett eller delvis? Kan klaffen åpne seg selv på gløtt så det kommer inn kaldluft? Kan "bladene" i vannpumpa være skadet eller dårlige slik at den ikke pumper vannet godt nok rundt i systemet? Jeg har byttet termostat (orginal) men fortsatt samme problem. Har spurt hos forhandleren, men dem visste ikke hva det kunne være. Er det kupefilter på min selv om jeg ikke har AC? Mange spørsmål på en gang, men jeg håper du kan gi meg noen svar på hva som kan være galt.
Mer
10 år 10 måneder dager siden #9758 av Knut2009
Hei.
Det kan jo være noe av det du nevner så jeg skal ikke gå inn på det.
Du burde derimot dekke til hele radiatoren i forkant når det er kaldt. Bare følg med for å se hvor varm den blir. Det må være nok kjølevæske og det må være utluftet for at det skal fungere.
Moderator: Karl
Tid til å lage siden: 0.079 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.