×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Fusking og soting. Hyundai H1.

  • Anonym
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 måneder dager siden #5557 av Anonym
Fusking og soting. Hyundai H1. opprettet av Anonym
jeg har en Hyundai H1 1999 mod 2,5D (80Hk) Km: 170 000. Og byttet motor ved 140 000Km, uvist km på bytte motor. men var ikke overhalt motor.

Som jeg akkurat har kjøpt, og denne var ett rep. objekt grunn rust.
All rust har jeg tatt.
Men det viser seg å være ett problem med motoren også, som ikke kom fram før etter noen dager kjøring. Den begynte å ryke blå/sort røyk, veldig kraftig. Og da ble det også en del fusking, og "kengru" hopping i lave gir. Ved tomgang hender det att motoren jager mye også.
Når jeg bytter olje, så går moteren helt perfekt i noen dager, før den starter med samme soting og fusking igjen. gjentatt dette 3 ganger, da jeg har misstanke om diesel i oljen. Da jeg mener oljen blir noe tynnere. Men det jeg registerer ikke mye øking på peilepinnen. Men det ser jeg på som normalt, siden soting er trolig oljen som går i forbrenning, da den blir tynn av diesel innblanding.

Men, om jeg har rett i mine antagelser: Hvor kommer dieselen til olja?
Jeg tviler på att den kommer ved ventiltettninger, og det er helt sikkert ikke topp pakkningen.
Er det dieselrørene og/eller dysene inn til forbrennings kammeret?? Er vel en tettning her.

Jeg tenker å bytte dette, men ønsker egentlig ikke å bytte deler som det ikke kan være, og er ganske usikker på hva feilen er. Har du noen antagelser??
Mer
11 år 8 måneder dager siden #6857 av PloosB
hei

du vet ikke km på motoren

har mistanke om de kan være ventilforingene

url=http://clk.tradedoubler.com/click?p=238342&a=1063462&g=21327120 [/url] Her finner du bildeler til best pris..........
Moderator: Karl
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.