×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Nærmer meg bilkjøp, har 2 meget aktuelle kandidater...

Mer
16 år 10 måneder dager siden #836 av metallian2
For begge 2 gjelder 3mnd garanti+ service m/ reg.reim bytte før overtakelse. Får ca 5000kr avslag på prisen på begge.

Skoda octavia:
www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8882748

Opel Astra
www.finn.no/finn/car/object?finnkode=676...d=xz14abc9pCyF470326

Skoda hører jeg mye bra om mtp driftssikerhet og rimelige servicer/deler/verksted.

Opelèn er nyere, kjørt endel mindre men koster ca 20 000kr mer og jeg hører litt mer blandet om opel mtp driftsikkerhet og kostnader knyttet til bilen.

Må legges til at jeg har sett på bilene og opelen er en mye finere bil mtp lakk, slitasje seter osv.

Hva mener bilfolket på bilinform om dere skulle velge en av disse 2, hvilken ville det blitt?
Mer
16 år 10 måneder dager siden #841 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Hmm...
Tror jeg hadde gått for Opel'n. Vet de ruller langt om en steller de m.h.t oljeskift etc. Skoda har jeg "0" erfaring med. Vet ikke heller hvor langt de går gjennomsnittlig.. Dessuten er det vel flere GM verksteder enn Skoda?

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 10 måneder dager siden #880 av metallian2
Er 2 store opel forhandlere(med verksted) innen 20min fra meg, opel er mest solgte bilen her på Haugalandet. Alle verkstedene er vant med opel, og forhandler (som har verksted) jeg kjøper av er plassert hendig mellom hus og jobb for min del

Etter å ha lånt bilen hjem kjøpte jeg idag en stk Opel Astra
www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6760802

Bilen ga et meget godt inntrykk, fin og stram på styring og brems, bilen virket meget godt vedlikeholdt inn-og utvendig. Dette sammen med lav km.stand, god serviceoppfølging og generelt bra inntrykk var utslagsgivende.

Så får tiden vise om det var et godt kjøp, jeg gleder meg til "ny" bil til helga

PS: Prisen ble 100blank+min høggerklare gamle bil.
Mer
16 år 10 måneder dager siden #884 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Ikke verst...
Mitt visuelle inntrykk er at dette er en bra bil.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 10 måneder dager siden #923 av metallian2
HAr nå kost meg med ny bil i helga, er fornøyelse å kjøre- jeg hadde en -87 Nissan Sunny tidligere :D

Men jeg lurer litt:
Er det verdt pengene å ta en såpass ny/lite kjørt bil på NAF`s garantitest tror dere? Bilen er tatt på service hver 15 000km, siste nå etter at forhandler tok den inn.

Koster vel 1800+medlemsskap å ta en slik NAF test.

Kan nevne at bilen skal på EU-kontroll innen 3mnd garantien, den tar jeg ikke hos forhandleren.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.108 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.