×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Ford Focus-2003 mod.-rust på bakdøra

Mer
17 år 11 måneder dager siden #417 av sux
Hei,for ikke lenge siden har jeg kjøpt en Ford Focus som er 3 år gammel og er importert fra Tyskland.I dag,da jeg vasket bilen,ble jeg så overrasket da jeg så rustflekker på bakdøra.Noen andre som har samme problemer??

Det sies at Ford gir 12 års garanti på rust.Kanskje litt dumt spørsmål men ,gjelder det for tyskimporterte biler også ??

Her er bildet av bilen:

img527.imageshack.us/img527/3500/02008026891qw.jpg
Mer
17 år 11 måneder dager siden #418 av lunas
Garantien du referer til på 12 år tipper jeg gjelder for gjennomrusting i karroseri. Denne garantien vil selvfølgelig også gjede i Norge. Men jeg vil heller tro at dette må ligge i lakkgarantien. Den bruker å være på 3 år om jeg ikke tar helt feil. Uansett bør du ta en tur til en Ford forhandler og se hva de sier. Muligens er kan jo dette være et problem på mange biler av samme type og dekkes da sikkert automatisk.


Mvh

Lunas
Mer
16 år 10 måneder dager siden #935 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Rust er no dritt
Rusten ligger og lurer overallt. Den miste lakkskade og rusten er som et virus.
Skal en behandle rust så må allt vekk. Tilogmed støvet etter rusten. Det blir som en tann med karies. Allt må vekk før påfyll. Eldre biler kan en med fordel om vinteren vaske med diesel. Dette p.g.a at disel innholder så mye fett at dette gir et beskyttende "skin" for lakken og fosegler ofte såskader.
Eldre biler har ofte dype lakksår som ikke nødvendigvis går gjennom, men vannet og fuktigheten liker og holde seg her. Dette gir grobunn for rust.

Skal du selv behandle rustskade/sår så gjør det helst sommerstid på varme dager. Slip forsiktig ned til stål og som sagt all synlig rust må vekk, bruk grunning, vent litt - se på boksens data, og legg på lakk. Husk å sjekke at grunningen tåler lakken. Anbefaler ikke grunning fra eks. Biltema. Den kan gi oppkok begge veier.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.130 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.