- Innlegg: 7
- Mottatte takk 0
Er avgifts systemet retferdig?
19 år 2 måneder dager siden #301
av stian1979
Er avgifts systemet retferdig? opprettet av stian1979
En motor med lite volum vil ha et laft dreimoment. Man må konstruere topp på en slik måte at max dreimoment kommer på et høyt turtall for å få et akseptabelt antall hestekrefter.
Du får en motor som må pines med høyt turtal for å klare vanlig rush trafikk.
kw er Nm/s. altså der momentkurven treffer turtalskurven slik at dette blir det stedet motoren kan levere flest Nm i sekundet. Det området på registeret Nm er høyest er der motoren arbeider mest effektift og defor bør holde seg for økonomisk kjøring. Altså er motorer med et høyt moment ved lave turtal de som bør fungere best på norske veier, men det er jo nissan micra som vinner avgifts kampen.
Er dette retferdig?
Du får en motor som må pines med høyt turtal for å klare vanlig rush trafikk.
kw er Nm/s. altså der momentkurven treffer turtalskurven slik at dette blir det stedet motoren kan levere flest Nm i sekundet. Det området på registeret Nm er høyest er der motoren arbeider mest effektift og defor bør holde seg for økonomisk kjøring. Altså er motorer med et høyt moment ved lave turtal de som bør fungere best på norske veier, men det er jo nissan micra som vinner avgifts kampen.
Er dette retferdig?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder