×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Biler med registerkjede

Mer
14 år 11 måneder dager siden #2902 av Eathprod
Hei, finest det en liste eller lignende over biler med registerkjede isteden for registerreim, har nå en Mercedes 190E(W201) med registerkjede og det har vert kjekt og spart meg for både penger og tid.
Vert greit med en liste så man slipper og lete opp den informasjonen på hver enkelt bil man kan tenke seg.
Ser for meg det blir ny bruktbil iløpet av nermeste fremtid, f.o.m 2000 mod, kansje diesel.
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2903 av Roadfly
Ironisk nok har de aller fleste forhjulstrekkere med tverrstilt motor registerreim. Slik at det er mest mulig trangt... og dyrt å bytte den!
BMW som jeg sverger til har dobbel registerkjede så godt som alle motorer, med noen få unntak på noen modeller/motorer. Mercedes hadde enkel kjede på sine motorer på 80 tallet (W-124) denne var heller ikke vedlikeholdsfri da den hadde en tendens til å strekke seg og spise opp drevene, blant annet til oljepumpa. Svindyrt å skifte!
Mer
14 år 11 måneder dager siden #2904 av Raptor
Finnes vel ikke akkurat register for dette. Noen biler har gått tilbake til tradisjonell stålkjede p.g.a motorhavari og slurv med skifteintervaller. Jeg ser i Biltemakatalogen er det en grei oversikt over biler som bruker GoodYear registerreimer. Desverre er noen biler konstrukert slik at om reima ryker så er kostnadene store. Noen få biler bare stopper og ingen skade på motor skjer. Det er de biler som det ikke skal skje noe på, men om en har høyt turtall så er skade gjort. Hvilke vet jeg ikke. Om en faller for en bil og det er regiterreima som er avgjørende så er det jo bare å spørre merkeverkstedet.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2905 av Eathprod
Er det noe spesielt med biler som kan bruke GoodYear registerreimer, lengre skiftinterval eller noe?

edit: eller mente du registerkjede?
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3056 av Raptor
At noen er bedre enn andre merker tror jeg det ikke er noe register på. GoodYear er jo et anerkjent merke så en må vel bare si at en får det en betaler for og en registerrem er jo ikke noe man velger bort p.g.a prisen - eller?

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.105 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.