×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

300.000 ulykker med GPS

Mer
15 år 9 måneder dager siden #1805 av Fordi
Hver tiende bilfører har tatt ulovlig u-sving, og én av fem har havnet på ville veier.

Forsikringsselskapet foretok et utvalg på 2000 bilførere. I alt finnes det hele 14 millioner førere som aktivt anvender navigasjonssystemer i Storbritannia.

Resultatene anslår at rundt 300.000 bilførere har krasjet på grunn av at de slavisk fulgte kommandoene fra sitt navigasjonssystem, opplyser mediegiganten.
kilde nettavisen

Helt utrolig:(
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1806 av Raptor
Like dumt som det er skrevet..Når GPS ber deg snu snarest fordi en kjører feil så er ikke det betinget med en \"U\" sving. Det er lov å bruke huet og trafikkreglene skal uansett følges uansett om GPS'en sier noe annet.

Jeg bruker kun GPS når jeg er i ukjente byer, områder.
I begynnelsen testet jeg denne for å sjekke hva den ville når jeg bevisst kjørte feil. Noen ggr. la den opp helt ville tilbakekjøringsruter. Dette så jeg fordi at jeg var lommekjent i området.

Årsaken til trafikkuhell i forbindelse med GPS er at folk stoler på den slavisk. Liksom GPS har alltid rett. Gjør du det så har du ofte et problem. Det kan være interferens, forstyrrelser osv. som gir feil marginal feil i posisjonen.

DERFOR, STOL ALDRI 100% PÅ DIN GPS OG GPS ER IKKE NOE SUVEREN AUTOPILOT!<br><br>Endret av Raptor, den 27/07/2008 22:21

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 8 måneder dager siden #1831 av anny
Besvart av anny i emne Sv:300.000 ulykker med GPS
Kan ikke si meg mer enig, mennesker er generelt dumme. Man kan da ikke stole blindt på teknologi?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.097 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.