×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BMW 525 DAT xDrive og forsikring.

Mer
6 år 7 måneder dager siden #12451 av Raptor
For 6 uker siden oppdaget jeg en ulyd i forstilling. Verksted ble kontaktet og de lokaliserte ulyden til fordelingsgearkassen foran. Bilen er gått bare 68000 km og er en 2012 modell. Fordelingsgearkassen måtte skiftes. Min forsikring i Eika sier jeg har en såkalt Bil Plus forsikring som også dekker maskin skade. 200 000 km eller 10 år - etter hva som kommer først. Takstmann var i dag og så på bilen og konkluderer med at dette var en slitasjeskade og gikk ikke inn under mine forsikringsavtaler. Som teknisk og flyteknisk utdannet så vet jeg at slitasje starter fra dag ên. Da kan man jo lure på hva man skal med slike spesialforsikringer når forsikringsselskapene har per definisjon noe som ligner ordmagi som slitasjeskade? En maskinskade kan jo oppstå nettopp p.g.a dette. Er det noen som har vært utsatt for det samme/erfaringer? Et brev til finansklagenemda er allerede klart.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
6 år 7 måneder dager siden #12459 av Raptor
Oppdaterineg.. Ut i fra min tekniske bakgrunn i det sivile og flytekniske i forsvaret så brukte jeg litt tid på et klagebrev der jeg poengterte flere elementer innen det tekniske og juridiske og ikke minst selskapets manglende opplysningsplikt.. Etter et par dager så snudde Eika Forsikring og utbetalte skaden uten bonustap da jeg hadde påført nye elementer i saken som de skrev.
.
Derfor... Det nytter og klage. Husk at mye av dette på en selv lese seg opp på. Et annet eksempel var at forsikrigsselskapet ikke informerte meg at jeg hadde krav på leiebil uansett utfall av skaden. Alt ble dekket.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.146 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.