×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

død bil??

  • chris b
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 9 måneder dager siden #6746 av chris b
død bil?? opprettet av chris b
Hei har en 95 mod citroen xantia 1,8 8 ventiler som nå er rullet 225.000..
Var ute og kjørte og den virket fint.gikk inn på butikk og var kansje borte 20 minutter.da jeg skulle starte igjen virket alt så nær som de lysene som skal skru seg på og slukke i steg 2 på tenninga...spedometer,turteller,bensinmåler lyser og beveger seg som normalt før oppstart men ikke de lysene som skal skru seg på og slukke etter noen sekunder..på steg 3 altså startern der går startern som bare det men ingen reaksjon i det hele tatt...ikke kan jeg høre bensinpumpe så det er heeelt sikkert ikke gnist..har sjekket sikkringer osv,bensin styringreelet som sitter ved hjernen skiftet jeg i sommer...jeg prøvde og få strøm ifra en polo og måle spenninga...den stoppet på 13,60 ca og når jeg kjinna så falt den til ca rundt 11...noen sier ecu har tatt fri eller feilmld på den,noen sier batteri har kortsluttet,eller tenninglås...jeg kan opplyse at jeg var på langtur for ikke lenge siden..da stoppet bilen for så og starte oppigjen like fort...da lyste autodiagnose lyset en 10-20 sekunder...ellers så begynte den 3 dager før full stans med at den ble tungstartet ved varm motor..da var det bare og bruke litt gasspedal så kom den på første...jeg er rådvill og håper på ett hjelpende svar.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.110 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.