×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Varme Citroen ZX

  • WEBBSIG
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 5 måneder dager siden #4755 av WEBBSIG
Varme Citroen ZX opprettet av WEBBSIG
Hei
Jeg har problemer med min Citrioen ZX. Når jeg kjører vanlig kjøring har jeg ikke noe problem med varme og varmeindokatoren viser seg på "normal" temp. Når jeg stopper opp i kryss eller kø skyter viseren på varmeindikatoren opp mot kokepunktet.
Jeg har ikke noe lekasje av kjølevæeske og den er fylt opp til max. Bilen er en 95 mod. Har du noe idè hva som kan være årsaken til dette? Så vidt jeg vet har bilen aldri "kokt".
Mer
12 år 5 måneder dager siden #4760 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: Varme Citroen ZX
Hei. Nu er det jo ikke uvanlig at tempen stiger når bilen går på tomgang, men da skal vifta starte for å kjøle den ned igjen så du må sjekke at den starter. Hvis det er i orden, så kan du ha dårlig sirkulasjon som kan forårsakes ved at kanalene er blitt trange av rust og slam, som ikke er uvanlig på gamle biler. Du må da spyle kjølesystemet ved at du løsner øvre kjøleslange ved radiator og spyler anlegget med vannslange til vannet som kommer ut av radiatoren er rent. Husk at varmeapparatet må stå på full varme for å rense varmeregisteret. Det finnes et rensemiddel for kjølesystemet som du kan kjøre med en stund først for å løsne mest mulig. Husk å blande frostveske i kjølevannet når du er ferdig.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.117 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.