×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BMW 525D - styrenhet

  • JIO .
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 uker dager siden #8672 av JIO .
BMW 525D - styrenhet opprettet av JIO .
Hei,
Jeg har en BMW 525DAT 2004 modell, gått 113'Km.
Hadde en på en vanlig oljeservice/vehicle check for en tid tilbake. 2 dager etter så ville ikke bilen starte. Etter mye styr havnet den på et annet verksted pga at det som hadde tatt servicen ikke hadde kapasitet pga ferieavvikling. Etter feilsøking viste det seg at hovesstyringsenheten (DDE) måtte byttes ut.
Spørsmålet mitt er følgende: Var det tilfeldig at denne ble ødelagt rett etter et verkstedbesøk? Kan en slik komponent bare slutte å virke helt plutselig uten grunn? Kan den ha blitt utsatt for noe på verkstedet, kortslutning e.l? Kan det etterprøves/sjekkes hva som var feil med modulen?
Mer
9 år 5 måneder dager siden #10965 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv: BMW 525D - styrenhet
Ser denne er gammel ... men tar'n alikevel.. Ved diagnose så kommer det vanligvis bare opp feilindikasjon på en enhet. Elektriske styringsenheter har jeg aldri opplevet blitt reparert men erstattet med ny. Disse må også kodes. Ved lekkasje eller inntrengt fuktighet så kan slike feil oppstå brått og brutalt. Dessverre er slike el. enheter dyre. At det har skjedd noe med enheten under service tror jeg ikke og anser dette som tilfeldig.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.094 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.