×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BMW E36 problemer i regnvær

  • AutoInB
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 6 måneder dager siden #4633 av AutoInB
BMW E36 problemer i regnvær opprettet av AutoInB
Jeg har en '97 stasjonsvogn 205.000km, BMW 1.8 E36 Touring, og tidligere eiere har gjort litt av hvert, og jeg kan ikke mekanikk i det hele tatt, men den er chippet, og sports luftfilter fra Bosch er installert. Bilen svetter også olje, nok til at jeg såvidt fikk den gjennom EU kontroll for 1 år siden. I dag sliter jeg når det regner, så lenger det kommer vann sprut fra veien så får jeg problemer fort, jeg skal prøve å forklare: Det virker som under vått føre at bilen blir kvalt. Når jeg setter bilen i fri, så detter turtallet til null (samme om jeg står i ro eller ruller) og uten at jeg gir litt turtall etter den er satt i fri med gassen så dør bilen. Når jeg har \"hjulpet\" bilen etter den er satt i fri så går den på tomgang, men noe ugjevnt, da hikker den mer men dør aldri helt. Om det er kaldt eller varmt ute så er bilen helt ok, noe \"dypp\" i turtallet om jeg ruser den for mye når motoren er kald, men normalt holder jeg bilen under 5000 i omdreininger uansett, under 4000 kald. Bilen starter alltid uten problemer. Litt treg start om den har stoppet i regnværet. Hva kan problemet være? Luftfilter? Tennplugger? Sensorer? Tar den inn fuktighet en plass? Annet eller alt? Problemet har eksistert i de 2 årene jeg har eiet bilen, men etter vinteren i år merker jeg at den er verre enn noen gang. Vurderer å kvitte meg med bilen til høyeste bud om det koster for mye å fikse. Tar heller tapet enn å bruke mer penger på bilen...
Mer
12 år 6 måneder dager siden #4637 av Karl
Mest sannsyling overslag på pluggene pga vannet, sjekk alt av ledninger og sørg for at det ikke kan komme vann til det eletriske.

Karl
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.113 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.