×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bilen lugger ved igangsetting med kun clutch pedal.

  • Ochen M
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 9 måneder dager siden #12171 av Ochen M
Hei.
Henvendelese angående bmw !,8 L bensin ( e46, mod 2003, type N42).
Bilen lugger ved igangsetting ved kun bruk av clutch pedal. Føles som å igangsetting på 3gir. Den rister før den kveles, hvis jeg ikke hjelper til med litt gasspådrag. Jeg må føre motoren opp til ca 1000rpm, før jeg kan igangsette mykt. Det gjør det vanskelig å lukeparkere i bakker med helling. Og idet samme med igangsetting på vei med mye kø og motbakke. Bensin forbruket er også litt høyt ca 12L/100Km. Jeg har Tatt OBD2 diagnose, og den viste ingen feil. Kan det være at tennpluggene er modene for skift
Mer
7 år 9 måneder dager siden #12172 av Raptor
Først.. Går bilen rent på tomgang? Om den gjør det, tror det klart er noe i veien med clutch.?
Det står ingenting om hvor mye bilen er gått.. Driver en og rivstarter med flatt jern og ut med clutch til stadihet kan clutch fort bli skjevt slitt. Er clutchen gammel og har gått mye kan det være på tide og se nærmere på slitasjen. Er det kommet oljelekkasje på den slik at den er glassert så må den skiftes.
Disse tingene kan bidra til lugging, risting.

Klart tennpugger kan en ikke skifte for ofte. Da jeg hadde bensinbil skiftet jeg de som regel før intervaller tilsa det. Er forbruket høyt er luftfilter også noe en må se på. Husk et bedritent luftfilter er som en konstant chooke.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.