×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

bmw 525d dieseldyse

  • Dypvik B
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 8 måneder dager siden #12164 av Dypvik B
bmw 525d dieseldyse opprettet av Dypvik B
Hisann
En venn av meg har en bmw 525d 2004mod,kilometerstand er ca 80 000 Han fik havari for noen dager siden og en dyse var løsnet fra motoren, dieselen sprutet og motoren stoppet.
En mekaniker sier han kan prøve å sette i en ny dyse. Er det noe annet som kan skje med motoren i denne forbindelse, hvorfor løsner en dyse?
Min venn er nesten 60 år og kjører moderat.
Hva koster ca en slk dyse
Mer
7 år 8 måneder dager siden #12165 av Raptor
Besvart av Raptor i emne bmw 525d dieseldyse
Hei, Jeg har hatt BMW i de siste 30 år og de siste 5 modeller har vært diesel.. Jeg har aldri hørt om dette at en dyse løsner. Er det fabrikkmontert dyse kan neppe dette skje, men man skal aldri si aldri. En ny dyse kan selvsagt erstatte den dyse som er løsnet men da må gjengedelen var ok. at ikke gjengene er skadet. Er gjengene skadet så må en bruke noe som heter helicoil for og erstatte de evt. ødelagte gjenger. Dette er nok for folk som vet hva de holder på med. En må også være 100% sikker på at det ikke er kommet metallfragmenter ned i sylinderen da de minste ting av dette kan skade stempel osv. Pris på slike dyser kan vel bare en BMW forhandler fortelle men jeg tror ikke de er så dyre.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.186 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.