×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Verkstedreparasjon levert tilbake med ny skade

Mer
16 år 3 uker dager siden #1401 av kenneth
Har en Mercedes benz 190E 1990.Bilen er i meget god stand for alderen, blir lite brukt i vinterhalvåret og står i oppvarmet garasje. Etter EU kontroll på Snap Drive i Asker fikk jeg anmerkning på rust på bremserør h/v bak. Greit nok. Reparasjonen foregikk ved Snap Drive Sandvika. Etter jeg har hentet bilen merker jeg ulyd foran når jeg vrir på rattet til høyre og venstre(bare ved lave hastigheter)og noen ganger et dunk foran i bilen ved oppbremsing/gassing. Kort tid etter tar jeg igjen kontakt med Snap Drive Sandvika som godtar å sjekke om dette kan ha kommet etter reparasjonen, men de hadde ikke tid før etter noen uker for en reklamasjonssjekk. I mellomtiden blir ulydene på kort tid helt %#=&%4¤, for å si det mildt... Etter reklamasjonssjekken får jeg beskjed om at høyre fjær i støtdemper foran er røket og at venstre bærekule foran må skiftes. Dette hadde ikke skjedd på EU kontrollen i Asker fikk jeg bekreftet i ettertid, da dette ville ha blitt oppdaget under kontrollen. Sandvika mener dette har skjedd utenom reparasjonen deres og like gjerne kunne ha skjedd før reparasjonen uten at jeg eller de hadde merket dette(de hadde jo bare gjort reparasjonen på bremserør bak). Det merkelige er at de hevdet at de hverken hadde hevet bilen eller prøvekjørt den (og at de da ikke kunne ha noe med skaden) men bare utført reparasjonen... Er dette mulig? De må vel uansett heve bilen for å utføre reparasjonen eller/og prøvekjøre den i etterkant? Kan ikke skaden ha skjedd sda? Kan jeg bare ha fått bilen etter reparasjonen og at skaden helt uten videre kan ha skjedd uten at jeg merker det eller at skaden var der fra før men at jeg eller Snap Drive ikke merker det før/under reparasjonen(forklaringene til Snap Drive forøvrig....)? Det merkelige er jo at jeg etter å ha hentet bilen merker ulydene og kontakter verkstedet for å sjekke at alt var satt riktig på plass!

<a href="tracking.euroads.no/system/tracking.php?...mp;amp;eatrackid=428">Her finner du bildeler til best pris..........[/url]
Mer
16 år 3 uker dager siden #1408 av Jofredri
Hvordan disse \&quot;skadene\&quot; skal kunne oppstå som følge av et verkstedbesøk kan jeg ikke skjønne. Fjæren kan tilfeldigvis ha røket når de hadde bilen inne, men det har egentlig ingenting med verkstedbesøket å gjøre. Det er en ren tilfeldighet. Man klarer ikke å \&quot;ødelegge\&quot; en fjær sånn uten videre. Den ryker pga materialtretthet, enten fordi den er gammel, men også ofte fordi fjærbenslageret er defekt og påfører fjæren ekstra belastning. En bærekule er også en del som slites over tid. Den blir ikke defekt sånn helt plutselig. Et verksted som tar EU kontroll vil selvfølgelig si de har funnet alle feilene, men min erfaring er at det er ting som blir oversett rett som det er. Hvis det var veldig kort tid mellom kontroll og reparasjon skal det mye til at det hadde blitt merkbar slitasje på bærekulen i mellomtiden. Uansett så er ingen av de to feilene noe som verkstedet kan lastes for. At de som skiftet rørene ikke har hevet bilen kan virke litt rart, men det kan hende de kun jekket opp bilens bakpart når jobben ble utført. Prøvekjøring skal helst alltid utføres, men strengt tatt ikke helt nødvendig etter bytte av bremserør.
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.