×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BMW 316i som første bil?

  • Espen-
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #6195 av Espen-
BMW 316i som første bil? opprettet av Espen-
Hei, jeg er desverre ikke gammel nok til å kjøre enda, men. Jeg har sett rundt om kring, og har funnet ut det at Nissan 200sx er drømmebilen. Men siden det er så mye i forsikring på den, har jeg sett på BMW 316i isteden. Den har ikke så stor motor, men den ser veldig kul ut. Den har 1.6 liters, 103 hk motor. Karoseriet har gått 200 000 km, men motor ble byttet på ca 160 000 - 170 000 km. Vil det koste mye i forsiring, eller som på en normal bil (for en 18- åring) ?

OBS: Den har takluke, er det negativt med tanke på rust? Og må den stå i garasje pga at det kan komme fukt i luka?
Mer
12 år 2 måneder dager siden - 12 år 2 måneder dager siden #6196 av Raptor
Jeg har hatt en god del BMW'er og er fremdeles BMW eier. Jeg har aldri på BMW hatt rust eller antydning til det på eks. takluke. Hva andre bilmereker opplever kan jeg ikke si så mye om. Som jeg ser så appelerer det typiske førstevalget ditt til fart (Nissan 200SX) Mange har kjøpt seg altfor stor bil med antall HK. Dette gjengir statistikken til at de ofte er/blir fri for lappen etter kort tid p.g.a fartsovertredelse. Det er når du har lappen at du virkelig skal begynne å lære å kjøre bil noe desverre mange har misforstått eller glemt. En BMW 316 er forholdsvis rimelig i bruk men har forholdsvis dyr service, deler. Forsikringer i dag beregnes mye av slagvolum/HK.. En typisk fartsbil har høy premie. Som bil nr. 1 ville jeg heller sett på eks. Toyota eller kanskje Ford. Førstevalget beror jo også på hvor mye du har tenkt å legge i bilkjøpet. Lån iallfall ikke hele beløpet.

Vedr. dine spørsmål så synes jeg den BMW 316 er gått vel mye eller det spørs hvordan den er gått/kjørt.

Ellers er jo komponentene rundt motoren som dynamo,starter som regel tatt fra den andre motoren
og satt over. Gear og kardang har gått 200 000 km. osv.. Videre tenker jeg videre på foringer, dempere. Og skifte komplett dempersett på eks .et verksted koster 10-12000,-
Ellers må en gå over den høyt og lavt og sjekke rust, evt oljesøl, endeledd, bærestag osv. Du sier ikke hva slags årsmodell den BMW'en er.

Forsikringen kan bare et forsikringsselskap svare på. Mange låner eller forsikrer bilen på foreldre.. ikke lurt. Begynn selv å tegne forsikring på deg selv fra dag en. Er du ikke borte i noe opparbeider du deg bonus hele veien og du blir en "premiekunde". Forsikringsselskapene vil sloss om deg!

Lykke til..!

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.116 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.