×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Er BMW blitt dårliger?

Mer
14 år 2 uker dager siden #3723 av Raptor
Jeg har hatt BMW i over 30 år og må vel resonnere litt her. Selv tar jeg de fleste reprasjoner og servicer selv men må si at jeg mener BMW har fallt noe i kvalitet de siste årene. Eks. så har jeg byttet på de siste modellene mange ABS sensorer. Stabilisatorstag foran er jo forbruksvare. (Populært kallt kyllingstag for de er så tynne) Har byttet endel reimstrammere foran inkl. reimer. Byttet en klimapumpe på 3 modeller tilbake. Det var en 528iA. Til uka skal indre styreledd på førersiden byttes. Dette gjøres på verksted p.g.a kontroll av spissing. Jeg har videre byttet 2 ggr. gummibelg mellom filter og innsug. Det har aldri vært noe alvorlig bare slike småreprasjoner mm. Forrige uke byttet jeg det ene tenningsrøret p.g.a elektrisk overslag. Dette er/var billig. Det er en forlengelse mellom coil og plugg. Overslaget gir en slags knatring under toppdeksel så en tror noe alvorlig er feil. Det jeg lister er over flere biler. Ellers har de fungert utmerket og aldri gitt meg bråstopp på veien. Mine BMW har aldri brukt mer olje enn det som er normalt og jeg har aldri brukt så mye olje som en max. kan bruke på 10 mil = 0,10 liter eller 1 deciliter på 10 mil. Det er under ektreme kjøreforhold. Gear (automat og manuell) har aldri vært noe å klage på. Ellers er de mener jeg noe av de beste vinterbiler å ta seg frem på.

Eks. min sønn hadde en 520i sedan (1998) Den var gått 230 000. Ved romjulstider da han var på vei til jobb om natta fikk han motorhavari uten varsel. ingen ulyder hadde vært. Bilen stoppet bare med et dunk. Bilen hadde fulgt alle servicer. Han har heller ikke som meg noen harde kjørevaner men i dette tilfellet var det råde nr. 2 som gikk tvers av. om det lønte seg å reparere - Nei! Bilen ble solgt slik den var med havarert motor. På sin bil har han byttet reimer foran, vannpumpe da skovel løsnet som var i plast. Skiftet katalysator som raset. Han har byttet fjæra foran høyre side på forstilling og 2 ggr. stabilisatorstag.

Jeg har hatt fra BMW 320-323-325-328 og de siste 20 år bare 5 serier. 520iAT -525iAT - 528iA. Alle bilene mine har aldri gått mer enn 130 -140 000 før de er innbyttet. Min siste nå en 520iA har gått 130 000 og skal byttes i vår. Om det blir noe annet merke nå vet jeg pr. i dag ikke men jeg får se?

Er det noen som har andre synspunkter?

Ønsker kun seriøse svar - ikke slik som kjøp Toyota, Audi osv.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
12 år 7 måneder dager siden #4544 av Karl
Besvart av Karl i emne Sv:Er BMW blitt dårliger?
Det er vell slik med de fleste ting nå til dags, det skal lages billigst / raskest mulig og kvaliteten faller, til fordel for selskapene som selger produktene som får mere profitt.
kjøp og bruk -> bruk og kast -> kjøp og kast

Karl
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.