- Innlegg: 2
- Mottatte takk 0
Servotrøbbel
19 år 1 måned dager siden #353
av Vrommern
Servotrøbbel opprettet av Vrommern
Har en Jeep Cherokee 91 mod. I det siste så har jeg opplevd at det rykker og napper i rattet når jeg har lav fart og fult utslag på bilen. Det virker som om den blir "tyngre" på rattet. Kan dette være servopumpa som er gått, eller kjenner noen igjen dette som et symptom på noe værre.Den har ikke vært involvert i noen skade, men i snøværet som har vært, så har jeg hatt et par "kreative" parkeringer i div. snøhauger. Kan dette har skadet forstillingen på bilen?
Tenkte jeg skulle forhøre meg her før jeg tar den på verksted. Noen som anbefaller et godt verksted i oslo? Har en liten eksoslekasje samt må skifte frontruta så jeg tenkte å alt på en gang. Har ikke lyst til å blakke meg helt!
Tenkte jeg skulle forhøre meg her før jeg tar den på verksted. Noen som anbefaller et godt verksted i oslo? Har en liten eksoslekasje samt må skifte frontruta så jeg tenkte å alt på en gang. Har ikke lyst til å blakke meg helt!
17 år 10 måneder dager siden #870
av Raptor
Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Besvart av Raptor i emne Kan være....
Kan være servopumpa, men det kan være noe enklet som oljenivå i servobeholder...
Godt råd: Mange har slurvete kjørestil her. De vrir på rattet mens hjulet står inntil fortauskanten. Her må jo den stakkars servoen flytte hele bilen sidelengs..om du skal svinge max. for at en bil foran/bak har gitt deg liten plass og dette sliter på servo, ledd osv. Parkes med min. 10-15 cm fra fortauskanten.
Godt råd: Mange har slurvete kjørestil her. De vrir på rattet mens hjulet står inntil fortauskanten. Her må jo den stakkars servoen flytte hele bilen sidelengs..om du skal svinge max. for at en bil foran/bak har gitt deg liten plass og dette sliter på servo, ledd osv. Parkes med min. 10-15 cm fra fortauskanten.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
16 år 2 dager dager siden #2820
av Hlyd
Besvart av Hlyd i emne Sv:Servotrøbbel
Hadde samme problemet med min Primera.
Når jeg lå igjennom en sving, så varierte motstanden på rattet.
Jeg skiftet servopumpen men samme problemet. Skiftet servooljen og renset systemet og samme problem. Så skiftet jeg servotannstangen og da blei det bra. Viste seg det er en ventil som sitter på tannstangen som skal regulere trykket som ikke var i orden.
Når jeg lå igjennom en sving, så varierte motstanden på rattet.
Jeg skiftet servopumpen men samme problemet. Skiftet servooljen og renset systemet og samme problem. Så skiftet jeg servotannstangen og da blei det bra. Viste seg det er en ventil som sitter på tannstangen som skal regulere trykket som ikke var i orden.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.101 sekunder