×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bilen drar til venstre

Mer
14 år 5 måneder dager siden #3375 av tommikk
Hei.

For noen dager siden var jeg på forstillingskontroll. Men etter dette så har rattet trekt til ene siden når jeg akslererer. Når jeg slipper gassenså går rattet tilbake i normal posisjon. og bilen retter seg opp.

Hva kan være feil. Kan dem ha gjort feil på verkstedet?

Mazda 626STV 1998 2.0.
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3391 av stjernesvein
Hei!
Du sier du har hatt forstillingskontroll. Hvis dette innebærer at de har foretatt justeringer,og at rattstillingen har forandret seg,kan jo dette tyde på at venstre hjul spisser mer enn høyre.Ved gasspådrag vil bilen søke å rette seg opp,og rattet vil gå til venstre. Vel og merke ved positiv spissing.(avst mell hjul mindre i forkant enn bakkant målt i spindelhøyde)
Spissing har til formål å ta opp svikten i forstillingen nå man kjører.
Antar iallefall at løsningen på problemet ligger i denne gata,med mindre slarker i kuledd og foringer har blitt oversett.
det kan også være en ide å ta firehjulskontroll .
Mer
14 år 2 uker dager siden #3750 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Bilen drar til venstre
Dette problemet har du vel løst i dag..Men at noe er forandret etter forstillingskontroll er nok riktig som du selv hevder. Bilen skal ikke dra noen vei når en gir gass.
Er det en godkjent mekaniker så skal denne sjekke slakk i endeledd før evt. forstillingskontroll. En annen ting er at det kan være slakk i foringer i bakoppheng/aksel. Å justere bakakselvinkler er det meget få biler som en kan gjøre det på. Jeg tror det er noe mangelfullt med den forstillingsjusteringen som er foretatt. Husk en forstillingskontroll skal ikke bare utøres på spissing men også caster/camber og toe-in vinkler skal justeres ved behov eller etterjusteres. Det siste er ut i fra hvilken forstilling du har. De siste vinklene er kort fortalt hvor hjulbeint den skal være og hvor mye etterslep det skal være i senter beregnet av eks. hjulnav.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Vedlegg:
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.121 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.