×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Jeep Grand Cherokee, 94.mod, 5,2l V8

Mer
14 år 8 måneder dager siden #3147 av Romeo
Jeg har en Jeep Grand Cherokee (94) 5,2l V8, gått 200`.
Spørsmål 1: Når jeg vrir om nøkkelen kommer det bare et klikk. Må prøve noen ganger før den starter. Har godt med strøm, kan det være startmotoren eller tenninga? Hvordan sjekker jeg og fikser dette?
Spørsmål 2: Når bilen går på tomgang og når jeg kjører kommer det en ulyd fra motoren/drivverket. Høres ut som en liten motor med rusk i systemet, litt metall-mot-metall-aktig lyd. Når jeg åpner panseret høres ikke lyden men fra siden hører du den godt. Høres ut som den kommer fra mellom forhjulene. Har akkurat skiftet motorolje og girolje men lyden er der fremdeles. Mekanikeren sa det kunne være konverteren. Hva er en konverter og hvor mye kan det koste? Noen som har noen erfaringer her? Er redd for at ulyden kan være et symptom men bilen girer fint og fungerer ellers utmerket.
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3148 av Raptor
Sannsynligvis er det startreleet eller startkransen rundt svinghjulet det er noe i veien med. Mest sannsynligvis det første. D.v.s at startreleet ikke slår inn ordentlig.
Noen ggr. hjelper det å ta dette ut og smøre stemplet inn med syrefri vaselin e.l. Startreleet virker slik at stemplet som er omgitt av en spole skal trykke stemplet mot en bryter i bunn som skal gi strøm videre til startmotor.

Det med den ulyden du beskriver er vanskelig å si noe om da jeg må ha hørt det. Kan også være et tørt clutchlager. For å skifte det om det er det som er årsaken til ulyd så må gearkassa ut og dette lager står på clutchgaffelen. Prøv å trykke litt forsiktig på clutchpedalen om det blir verre eller bedre da. Men du sier konverter..D.v.s at du har automatgear.
Om det er noe med konverter så er vi inne på dyre reperasjoner og da snakker vi ikke om å reparere enheten, men i beste fall å skifte til en byttegearkasse osv. Men til slutt så kan det bare være en bagatell men det er som sagt vanskelig å si hva feilen er bare ved å få en ulyd beskrevet.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3149 av Romeo
Takk for konstruktivt svar :D

Bilen er med automatgear. Går det an å laste opp videoklipp og/ eller lydopptak her?

Lyden høres konstant ut uavhengig turtall, det høres ut som en liten \"bi-motor\" hvor f.eks kulelagrene er gått.
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3150 av Raptor
Sendt deg en PM

mvh.
Raptor
(moderator)

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3151 av Raptor
Den mp4 fila jeg fikk tilsendt var ikke lett..men jeg har aldri sett foran en slik bil som du har men jeg begynner å lure på at det ligner på lagrene i strammehjulene til dymano, vannpumpe evt. servo etc. som lager ulyden. Lyden ligner jo også litt på en meget tørr reim. Disse strammehjulene har et eget lager og selve strammehjulet kan være vrien å få spennet av på om en ikke har teknisk innsikt. Har en det er det bare å ta reima av og sende strammehjulet rundt. Er det en syngende lyd er det lageret her som trenger utbytting. Om du tar et bilde av fronten/motor og det remstyret foran, om du får til og sender meg så kan jeg sende det i retur med avmerket punkter hva du skal konsentrere deg om. Noen annet er at om du hekter av disse reimene til vannpumpe osv. så kan bilen startes noen sekunder for å høre om lyden forsvinner.

Jeg vet heller ikke hvor lukket registereima er så fjern iallfall ikke den om du prøvestarter..
NB: Kun reima til dynamo og vannpumpe. Er du i tvil anbefaler jeg deg ikke å fjerne noe.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3152 av Romeo
her var det mye informasjon, takker for det. Tror jeg skal ta med disse innspillene til et verksted/ mekaniker. Takk Raptor(Moderator) :D

Noen som vet om noen Jeep kompetente mekanikere i Møre og Romsdal, Molde-distriktet??
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.124 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.