×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

fzr 1000 genesis

Mer
15 år 7 måneder dager siden #1856 av viggen
fzr 1000 genesis opprettet av viggen
Her kommer sikkert tidenes rareste spørsmål.
Har en yamaha fzr 1000 genesis eller hadde,Siden den ble solgt for snart 5 år siden.
Det rare med dette er at kjøperen aldrig dukket opp.Pengene for sykkelen ble overført til min konto samme dag,og han skulle hente den uka etter.:blink:
Den er omregistrert på hans navn,Men ifølge biltilsyn eksisterer ikke denne figuren:angry:
Sansynligvis har han flyttet til utlandet.
Hva gjør jeg....?sykkelen fungerer jo helt perfekt,men kan ikke bruke den (lovlig)
Noen tips....

viggen
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1857 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:fzr 1000 genesis
Rart ja? enda rarere at du tar opp temaet snart 5 år etter. Trodde ikke det gikk an å registrere et kjøretøy uten alle papirer var i orden. M.a.o vedkommende som skal ha enheten må jo oppgi et fødsels og personnummer inkl. adresse. Dette såvidt jeg vet genereres opp mot navnet til vedkommende. Stemmer ikke dette personnummer med navnet så vil jo datamaskinen si ifra. Ved å \"spole\" tilbake så må jo du vite hans navn og bankkontonummer. En hver bank kan jo ettersøke et banknummer som beløpet kom fra.

En annen ting er jo at vedkommende som har kjøpt av deg må få kjøretøyet registrert og forsikre det før nytt før vognkort utstedes. Også forsikringsselskapene forlanger fødsels og personnummer inkl. full adresse. Du sier jo at den er registrert på han - da må jo du gjort det, men dette får du jo ikke gjort uten overdragelseskjema/eierbytte osv. Egentlig er det ting her som ikke stemmer. Kjøper skal jo også levere denne/kopi. Enten har du vært naiv og ikke kjent til reglene for omregistrering? Det skulle ikke kostet meg mange detektivtelefoner for å oppklart dette med den info som du måtte ha for endel av hans personalia må du jo ha? En kjøper jo ikke og bare glemmer hele greia? Hva med forsikringer som har forfalt?<br><br>Endret av Raptor, den 05/08/2008 23:01

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1859 av viggen
Besvart av viggen i emne Sv:fzr 1000 genesis
Alle papirer er fyllt ut,Det er avskiltningsbegjæring på den,forsikkring er det sikkert ikke heller på den.
Vet navnet på vedkommende,og den siste adressen hans,men der stopper alle spor.Han svarer heller ikke på noen mail,eller mob.
Politiet kunne gi meg den siste kjente adressen hans,men det var det hele.Ville heller ikke bli prioritert.
Mulig jeg kan selge den i deler..?

viggen
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1862 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:fzr 1000 genesis
Har han et vanlig norsk navn så skulle ikke det være så vanskelig. Selvfølgelig heter han eks. Hansen eller Olsen til etternavn er det jo verre, men fødsel og personnummer skulle kunne hjelpe deg mye. Om du legger det din sak frem for folkeregisteret så skulle de kunne hjelpe deg. Søk i skattelistene. Ring til noen i nærheten av vedkommedes adresse som du har fått oppgitt, søk på adresse i telefonkatalogen. Dukker det opp flere navn der så er det bare å ringe en av dem og spørre. Kanskje vedkommende har mistet din adresse eller at vedkommende er syk..eller i verste fall er død. Tror jeg skulle fått svar på mye via mitt detektivarbeide om jeg hadde stått i samme bås som deg.
Det e jo rart at avskiltningsbegjæringen kommer etter sålang tid. Kommer vanligvis ette kort tid om ikke avgifter betales - spesiellt forsikring. Har du håndtert allt dette med forsikring så vet du jo hvilke forsikringsselskap det gjelder. Det vanlige er jo at kjøper registrerer forsikringen og at denne er klar ved registrering. Det er jo noe Statens Biltilsyn får beskjed automatisk om.
Her er noe som skurrer mener jeg!<br><br>Endret av Raptor, den 06/08/2008 08:11

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1863 av viggen
Besvart av viggen i emne Sv:fzr 1000 genesis
Skurrer ja,Hvem kjøper vel en moppe til 32000 å ikke gidder å hente den.Ender nok opp med at jeg overleverer den til onkel politi,De vet nok mer enn de kan si til meg.
Tror det får bli slik ja...
takker for svar..

viggen
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2021 av vikingbiker69
kom til meg med sykkelen,så overtar jeg \&quot;problemet\&quot; kan sikkert betale noen kr for den.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

http;//www.team-tulling-racing.piczo.com
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.142 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.