×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Pipelyd ved bremsing?

Mer
16 år 9 måneder dager siden #968 av kennetham
Hei, jeg hører en pipelyd når jeg bremser forsiktig ned, høres godt inne i cupeen. Den høres ikke ved hardere nedbremsing, og det er nye klosser og skiver på bilen. Lyden høres også når jeg står helt stille og trykker pedalen nesten i bånn. Noen som vet hva det kan være? Det høres på en måte ut som at lyden kommer fra pedalen, eller rundt der et sted.
Mer
16 år 9 måneder dager siden #973 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne pipelyd
:) Når du sier at det er en pipelyd ved forsiktig nedbremsing så tenker jeg at det mangler noen tynne plater bak klossene som skal hindre slik pipelyd. Noen ganger er det ikke slike plater og da smører vi et tynt lag med kobberfett som skal hjelpe. Men at du får piplyd uten at bilen beveger seg må jo bety at det er feilmonterte bremser eller at noe er fastrustet i systemet. :roll: Er det ingen feil i bremsesystemet så må du kanskje smøre bremsepedalmekansimen og se etter defekter. :roll:
Mer
16 år 9 måneder dager siden #985 av Raptor
Kan komme også av uorginale deler. :( Spesiellt bilutstyrsbutikker som Biltema etc. har kolosser og skiver av billigtypen. Disse kan ofte gi skjærende pipelyder. Dette er ikke bestandig, men forskjellig fra bil til bil. Ellers er det lurt av og til og kjøre høytrykk (rent vann) på skivene etc. for å få vekk bremsesot som ligger rundt skiver og kalypp etc. :D

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.133 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.