×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Volvo 240, bråker no inmari (høres ut som hull i eksos rør)

Mer
17 år 1 måned dager siden #713 av eastown
Har en 240 som bråker no sinnsykt, høres ut som om det kommer fra der hvor eksosrøret starter (ved motoren). Når jeg står stille (i fri) kommer det eksos in i kupeen hvis jeg har på vifta inne. Har problemer med å holde motoren i gang, så har på choke konstant og trykker på gassen ved stopping i lyskryss osv.
Har tittet under panseret, skiftet den lange "sølv-aluminiums-metall slangen" , men det er i området der alu-slangen sitter på der eksosrøret starter det kommer fra. Kan ikke noe spesiellt om mekking på biler, men om det er noe "små enkelt" kan jeg gjøre det selv(har lest at man kan teipe eksosrør med ekesosrørteip fra biltema eller no). Har skiftet luftfilter, så nå starter den ihvertfall lettere. Pleide å starte bilen 5 min før jeg dro hver dag i forrige mnd. med choke på, for å få varme i kupeen (Nå stopper den bare etter 2 min eller mindre). Da jeg ser bak potta er det sorte flekker i snøen. Vet ikke om det har noe og si eller ikke..
Hvis jeg MÅ til verksted, hva ville dette ca. ha kostet?
Setter pris på svar.
Forresten er det noen som vet en ca. verdi på denne bilen. Er helt orginal av deler, litt rust langs kantene under/på siden, nesten som ny invendig. Hvit - 120'km ca. 1984 tror jeg, eller 82.
Mer
16 år 10 måneder dager siden #863 av Raptor
Kun en måte å sjekke om eksosanlegg er tett. Legg flathånda et øyeblikk på endestussen, da hører du om det lekker på noen plasser..
NB: Å teipe er kun til nødreperasjon der og da inntil man har fått ny del/rør.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.129 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.