×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

97 polo mangler gnist

Mer
12 år 10 måneder dager siden #4325 av haakon87
har stresset med poloen min i ukesvis nå og håper noen har tips om hva jeg kan gjøre. situasjonen er at bilen ble litt treig å starte en dag, og neste dag likedan, og den døde da plutselig etter 500 meters kjøring og har stått siden. fant ut at det ikke kommer gnist, og har målt rundt og byttet deler. for meg ser det ut til at det er styrestrøm til coilpack som mangler. coilpack, plugger, ledninger, fordelerlokk, rotor og ECU er byttet til ingen nytte. lurer da på hvor signalet til coil amplifier kommer fra, om det er en sensor som feeder ECU med beskjed til coil amp om å slippe gjennom spenning til coil eller noe sånt? i128.photobucket.com/albums/p186/flipkickbs/wiringdiagram.jpg
på skjemaet snakker jeg om boks 28 coil amplifier, inngang 2, grønn ledning. jeg går utifra at det skal komme signal inn og ikke ut fra amp til ecu? #3 har 12v når jeg vrir om nøkkelen og #1 er jord, men på #2 er det null aktivitet og ingenting kommer ut fra coilen. spiller hall sensor en rolle her? så ikke ut som jeg kunne bytte den uten å bytte hele fordeleren og jeg vil nødig ut med mange fler tusenlapper :/

for ordens skyld, starteren går fint og alt går rundt som det skal, den får bensin og batterispenningen er ok. har også prøvd startgass og kabler.


dette er altså en 97 polo 1,4 l 160.000km
Mer
12 år 10 måneder dager siden #4329 av Odreinz
Besvart av Odreinz i emne Sv:97 polo mangler gnist
kanskje rele 5B er defekt. eller noe galt med startsperre.
Mer
12 år 10 måneder dager siden #4341 av haakon87
fant ut at den roterende stangen som rotoren sitter på og hallsensor registrerer omdreiningene på var litt i ubalanse og tok borti flaten på sensoren så membranen eller hva jeg skal kalle det var gnaget delvis bort. byttet hele fordeleren for sikkerhets skyld. startet enda ikke, men når jeg byttet til den originale ECU'en gjor den det. tenner dog kun på 2 sylindre nå, dessuten tok det fyr i et eksosoppheng når jeg lot den gå en stund på tomgang -_- tok en stund før vi fant ut at det brant og vi fikk slukket, og gummien på girwirene smeltet fast hele veienfra girspake til det festepunktet før motorrommet og girspaken står bom fast. christmas came early this year!
Mer
12 år 5 måneder dager siden #4871 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:97 polo mangler gnist
5B er defekt ????

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.131 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.