×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

volvo v40, høy temp og høyt turtall.

Mer
13 år 2 dager dager siden #4317 av klungo
jeg er ny her, så bær over med meg. holder på med en v40, den får plutselig økning i tempraturen og ett turtall som ikke ligner grisen. dette skjer mens bilen står og sviver på tomgang.

jeg kjørte på litt lufttrykk i ekspansjonstanken, tempraturen og turtallet normaliserte seg. kan det være så enkelt at det er vannpumpe?

det kommer også \"bankelyder\" fra motoren.. kan legge til at vannet i ekspansjonstanken ikke var særlig varmt. tippe 40-45 grader.
Mer
12 år 11 måneder dager siden #4323 av Odreinz
Termostaten din er ødelagt.

Bankelyder? Diesel motor? eller Bensin?

Tikkelyder kommer fra ventiler i toppen, ved lavt oljetrykk eller lite olje.
Bankelyder kan komme fra for tidlig eller dårlig tenning, stempel holder på å rive seg/ovalitet i sylinder/stempel, diesel dyse er dårlig eller brennstoff tilførsel er dårlig.
Mer
12 år 11 måneder dager siden #4324 av klungo
det er bensinmotor, har lest ett sted at det kunne ha noe med kammen til eksosventilene? høres det vilt ut?

termostaten har jeg \"kokt\" og sjekket. den åpner seg igrunnen fint ved ca 90 grader.

jeg fikk ett tips hos min volvo forhandler: \"kjør den uten termostat, dersom den da sviver greit er det 99% sikkert topp-pakningen\". dette fordi at, dersom det er en lekk i pakningen ville det legge seg luft med termostaten, og den ville ikke åpne seg da.

jeg prøver ut dette i skrivende stund, og grøsser... fanken, den har svevet fint nå i 15 minutter. :pinch:

etter 30 min \"tok den av igjen... 4000 omdr. på \"tomgang, og topp tempratur. jeg gav ett trykk på gassen, og da sank turtallet og tempen...??:S
Mer
12 år 11 måneder dager siden #4327 av Odreinz
det er i så fall enkelt å sjekke kammen til eksos ventilene hvis du føler for det. er det hydrauliske ventiler så skal en ikke se bort ifra at en av dem er ødelagt men oftest høres en tikke lyd først da.

Er rett i det med topp pakningen. Høres ut som den må skiftes uansett.

Rart fenomen med at bilen sviver opp i 4000 omdr, virker som om ved varm motor mister noe fjærbelastet følingen (varmt gjør material mykt). Turtall sensor har du vel, kanskje denne er noe galt med kanskje.
Eller så hvis det er forgasser så er det noe med denne.
Mer
12 år 11 måneder dager siden #4333 av klungo
lure på om jeg fant ut av problemet med høyt turtall og høy temp. det ligger en føler i termostathuset. jeg koblet den bort og kjørte bilen på tomgang i ca 20 min. med en gang jeg koblet den til igjen gikk turtallet i været og tempen toppa seg. skal forsøke igjen når bilen blir kald, men synte det var påfallende tilfeldig...
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.126 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.