×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bilen går ikke rent og stopper ved lavt turtall.

Mer
14 år 1 uke dager siden #3799 av Pysjdiesel
Hei der.
Har en -92 Peugeot GRD 1,8 D turbo intercooler (gådd ca 260000km) som ikke vil gå helt pent. Det jeg har mistenkt er at den dreger inn falskluft en eller annen plass men jeg har gådd over alt av slanger og slangeklemmer etc å strammet til å finner ingen lekasjer eller noe som tyder på at den drar falskluft. Skiftet dieselfilter men det hjalp ikke det heller. Ser heller ingen lekasjer i motorrommet ellers. Den har oppført seg slik før, å da fant jeg ut at den dro falskluft fra dreneringstappen som sitter under boksen for dieselfilteret. Dette fikk jeg tettet. Nå er bilen veldig tung å få igang. Må file den lenge før den kommer. Når den først starter går den pent på tomgang, men etter jeg har kjørt ei stund så merker jeg at den \"hoster\" litt imens jeg kjører, akkurat som om den ikke får alt den trenger for å gå rent. Merker det spessielt når jeg må bremse ned for et veikryss eller en rundkjøring. Da detter motoren ned på turtall og stopper for meg, hvor jeg da må file den igjen før den starter å jeg kan kjøre vidre. Merker det også når jeg er i en bratt eller lang oppoverbakke. Da mister den gradvis kraften som også kan resultere i at motoren stopper. Har klart meg som oftest med å holde høyt turtall å giret ned med en gang jeg kjenner motoren begynner å miste kraften. Men hvis jeg har full tank på bilen så går den eksemplarisk. Da merker jeg ingenting av dette. Mer lettstartet er den også. Før dette så var den utrolig lettstartet når det var iskaldt ute, men måtte files litt ekstra når motoren var varm. Vet ikke om det sier dere noe. Sitter nå å mistenker at det kan være noe feil med selve dieselpumpen men håper ikke det da det sies den er dyr. Veit ikke om så mye vanlige feil på denne type bil da det er min første Peugeot. Så henvender meg hit til dere for råd og tips så jeg kanskje slipper billig unna med det ved å lokalisere feilen uten å må bytte alt :) Håper på svar.

Til sist vil jeg legge ved små tanker jeg har prøvd men ikke fådd sjekka ut selv. Har ikke skrudd jmye bil så veit ikke om disse poengene gir noen mening. men kan det være rørene i dieseltanken som er rusta sund eller noe sånt? siden jeg merker det som oftest i oppoverbakker? Veit også at over dieselfilteret er det en luftepumpe hvor det antageligvis er en membran inni. Er denne membranen noe som bruker gå sundt slik at den super inn falskluft der? Det vil isåfall forklare hvorfor jeg ikke finner noen lekasjer, men jeg skjønner da ikke hvorfor det er mest i oppoverbakker den svikter :) Jaja, på litt ekspertråd fra dere :)

Mvh

Mr. Skal aldri mer kjøpe fransk.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.083 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.