×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

caddy gått varm, viftereim røket

Mer
14 år 3 uker dager siden #3786 av elinrebecca
var ute og kjørte i går kveld, plutselig begynte batterilampa å lyse, men jeg skulle bare et lite stykke så jeg fortsatte å kjøre. Stoppet bilen på butikken, og fikk start igjen når jeg skulle hjem igjen. Plutselig så jeg at temperaturmåleren økte veldig fort, og jeg kjørte rett hjem. Stoppet bilen og kjente at det luktet svidd, når jeg åpnet pansret så jeg at viftereima var røket av og at bilen var helt tømt av alt som heter kjøleveske. skal ikke legge skjul på at jeg absolutt ikke har peiling på det her. og jeg prøvde å vri om nøkkelen for å skje om det var liv i bilen, så ikke ut til at den var batteritom, men jeg fikk ingen videre reaksjon. Det jeg er redd for er at jeg har ødelagt motoren, da jeg har hørt at det kan være skummelt å kjøre tom bilen for kjøleveske. eller er det bare å få på en ny viftereim og kjøleveske så vil det ordne seg? :dry:
Mer
14 år 1 uke dager siden #3804 av Pysjdiesel
Jeg kan ikke si jeg har så mye peiling på motor at jeg kan si deg hva som har skjedd, men jeg vil anbefale deg at neste gang motoren begynner å gå varm så stopp bilen. Å kjøre lenge med for varm motor gjør bare vondt værre har jeg lært.
Syns det er så lite liv fra folk som leser dette forumet at jeg måtte bare hive innpå en kommentar her :) Hvis jeg skulle prøve å bruke den lille erfaringen jeg har så høres det jo ut som at det er reima som har gådd til pisis. Går reima så får vel ikke bilen lading som gjør at ladelampa lyser. Og samme reima kjører vel kjølepumpa så da går bilen varm. kan hende pumpa tok skade av at reima for så den begynte å leke? Tenkte på det du sa at den var fri for kjøleveske. Enten det eller så kanskje bilen har kokt såpass at kjølevesken har dampa bort. Som da kan resultere i at toppakninga går hvor kjøleveska kan komme inn i motoroljen. Hvis motoroljen plutselig er av lysere beige type farge på peilepinnen så er det kjøleveske i motoroljen. Har toppakningen gådd så er det fare for at motoren er gåen. Dette skjedde på en mercedes jeg hadde som kokte over noen ganger å da ville det kostet meg mer enn bilen var verdt å fikse den motoren, fordi toppen måttte da slipes eller hva det nå het igjen.

Vel, håper jeg hjalp litt ihvertfall. Kanskje noen av ekspertene her inne kan gi deg litt grundigere svar og løsninger :)

Mvh
Pysj
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.115 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.