×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A4 1.8 TQ 97 mod starter ikke

Mer
14 år 1 måned dager siden #3692 av audigirl
Åååå jeg er så fustrert. Jo mer nye deler bilen min får jo værre blir den :P

Det hele startet med at bilen gikk ujamt på tomgang. Etterhvert som jeg kjørte, valgte bilen å tenke selv. eller kasnje den fikk alzheimer å glemte hva den egenlig skulle gjøre. Hvis jeg sto i ro i et kryss og akselererte opp til 80 feks og valgte å slippe opp på gassen kunne bilen finne på å skyte litt fart før den roet seg ned og gikk voldsomt opp på turtall og ned igjen hvis jeg holdte inn clutch.
Startet jeg å kjøre å skulle gire, hørtes jeg ut som en gammel kjerring som slurte clucths med gassen på fult grunnet turtallet.

Etter dette måtte jeg jo starte å skifte litt deler å se hva det kunne være. Tenkte at bilen ikke gikk på alle cylindrene. Hørtes nemligen slik ut. Så jeg kjøpte nye plugger og alle coilene på bilen( en coil på hver pluggen ) men ikke noe fremgang. Valgte så å skifte M75 ventilen, bilen vart noe likere. Etter dette sluttet bilen å gå på tomgang og bare stoppet. vart tungstartet og kunne finne på å ikke starte. Skiftet så lambdasonde. Bilen startet men var fremdeles ikke seg selv, men sluttet å dø ut på tomgang. Så en dag ville ikke bilen mer, å nektet å starte.

Så nå sitter jeg her å funderer får opp hundre forskjellige ffeilmeldinger på vag com. har skiftet bensin relle, men pumpen går og bilen får bensin. Bilen er også etter noen ganger men ikke mer enn det.

har sjekket litt rundt og møller mener at det ikke er motorstyringsrelle på bilen, tenkte det kunne være det som var årsaken, men det er det ikke. Turtelleren har sluttet å virke, slepstarte bilen for å få alle følere ol på rett plass og da startet bilen, men stopper igjen.

I fortvilelse lot jeg bilen stå et par dag, var ute å prøvde å starte bilen igjen og fikk sjokk, bilen startet med en gang. Valgte å prøve den en tur. Vi kom nøyaktig 1 km så døde bilen igjen.

Hva kan dette være, nå har kontakten til vagcomen inne i bilen slått ut også. ene feilen etter den andre kommer her?

Har snakket med Møller som reagerer på symtomene på bilen min,dem sliter med å skjønne sammenhengene her.

Noen som har vært borti det samme ?? Trenger sårt hjelp her:D

Bilen er ikke chippet eller trimmet. Orginal 150 hk
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.079 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.