×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Frostveske/kjølvæske problemer (Audi A6 97mod)

Mer
14 år 6 måneder dager siden #3382 av hotzhot
Hei. Har slitt en stund med frostvæsken. Må stadig etterfylle. Har vært lekkasje tidligere, men er ikke sikker på om det er det nå. Kan forklare problemet slik, når bilen står over natten minker væske til minimum merke, etter en kjøretur på ca 15 min, er væsken helt oppe på maksimum. Er dette normalt? øker alltid væske etter en kjøretur? hmm
Dette er på en Audi A6 97 modell. gått 210.000.
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3384 av vwvento
vel så lenge det er litt veske i expansjonstanken, har du vel ikke noe problem... men grunnen til at det synker når bilen står og stiger når den sviver, har vel litt med trykket inni der og gjøre tenker jeg...
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3390 av stjernesvein
Hei!
Det er normalt at væskenivået øker noe, når bilen har oppnådd driftemperatur på ca 85-90grader.like normalt er det at nivået synker etterhvert som motoren blir avkjølt,men ikke så meget som i ditt tilfelle.
Grunnen til at væsken bare ekspanderer noe, er at den står under trykk når motoren er varm.Lokket på eksp.tanken inneholder en ventil som holder på trykket, og slipper ut event overtrykk . når bilen blir kald dannes undertrykk i anlegget og og en annen ventil slipper inn luft i tanken for å kompensere for at nivået blir lavere.
I og med at du beskriver en stor forskjell nivå,varm og kald,tror jeg lokket på eksp.tanken er gåen.Jeg ville ihvertfall prøvd å bytte denne i første omgang.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.115 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.