×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Kraftig risting etter nedbremsing

Mer
15 år 1 uke dager siden #2794 av Jome
Jeg kjøpte for litt over ett år siden \"ny\" bil. Bilen er en Mitsubishi Galant '97. Bilen gikk veldig bra og har overraskende lite problemer. Den siste tiden har det imidlertidig oppstått noe veldig irriterende og problematisk. Under nedbremsing i høy fart begynner bilen å riste veldig kraftig og problemet vedvarer videre etter nedbremsingen.

Problemet forsvinner imidlertidig etter at jeg har bremset helt ned og kjørt rolig en stund.

Har nettopp byttet til sommerdekk, men problemet oppstod mens jeg hadde vinterdekk som var avbalanserte. Så dette er nok ikke problemet. Jeg har imidlertidig oppdaget at det er noen tynne rifter i bremseskivene, noe jeg tror kan være årsaken. ABS- funksjonen min sluttet også å fungere rett før jul, lyser et fint gult lys på dashbordet. Dette er noe jeg forsåvidt er ganske fornøyd med, ettersom jeg ikke er spesielt glad i ABS-funksjonen, men jeg lurer på om dette kan være skadelig for bilen eller være del av problemet?

Noen her som har hatt lignende problemer? Kjempefint med svar, ettersom en full sjekk av bilen på verksted vil koste skjorta, hehe.
Mer
15 år 1 uke dager siden #2797 av Roadfly
Du har nok fått kast i bremseskivene dine, bytt skiver og problemet er borte. Grunnen kan være dårlig stålkvalitet, eller at de har blitt kjørt for varme, feks hengt på bremsen nedover lange bakker. Da kan de vri seg en smule når de kjøles ned igjen.

ABS problemet skyldes oftest en gåen sensor. Du kan måle resistansen i samtlige, og dersom en avviker fra de andre er den gåen. Mye asfalt, møkk og salt på sensorer eller tannkransen kan også være feilen.
Mer
15 år 1 uke dager siden #2799 av stejoh
Det som plager den bilen din er mest sannsynlig det som kalles kast i bremseskivene..Jeg trur at hvis du bytter bremseklosser og skiver foran er problemet mest sannsynlig løst..Som oftest er det foran problemet er..

Steinar
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.122 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.